کد خبر: ۲۲۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 19
یکی از اهداف اصلی جوامع امروزی کاهش مصرف پلاستیک و آموزش تغییرات و مشکلات جهانی و محیط زیستی است که با آن روبرو هستیم. اگرچه بسیاری از ما معتقدیم که بازیافت مشکل را حل می‌کند و به استفاده از پلاستیک ادامه می‌دهیم، اما اینطور نیست
شفاآنلاین>اجتماعی>هرچند هنوز بسیاری از شرکت‌ها دوست دارند محصولات خود را در بسته بندی پلاستیکی عرضه کنند، چون ارزان و ساده‌تر است، اما اگر مشتریان اقلامی که در پوست موز پیچیده شده را ترجیح دهند، کم کم استفاده از پلاستیک برای این کار متوقف خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،برای شروع تغییر مثبت، برخی سوپرمارکت‌های آسیا به جای پلاستیک از برگ برای بسته بندی سبزیجات<the vegetables> استفاده می‌کنند. این نوع بسته بندی نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه پلاستیک کمتری استفاده می‌کند.

یکی از اهداف اصلی جوامع امروزی کاهش مصرف پلاستیک و آموزش تغییرات و مشکلات جهانی و محیط زیستی است که با آن روبرو هستیم. اگرچه بسیاری از ما معتقدیم که بازیافت مشکل را حل می‌کند و به استفاده از پلاستیک ادامه می‌دهیم، اما اینطور نیست.

در سال ۲۰۱۳، تنها در آمریکا ۲۵۴ میلیون تن زباله تولید شد که تنها ۳۰% از این مقدار بازیافت شد. این یعنی بقیه زباله‌ها دفن شدند که تا ۱۰۰۰ سال همان جا می‌مانند و با تولید گاز‌های سمی، زمین را آلوده می‌کنند یا بسیاری از موجودات بی گناه را در اقیانوس‌ها می‌کشند.

از آنجا که این واقعیت از چشم بیشتر ما پنهان است، آموزش در این مورد بسیار اهمیت دارد تا بدانیم تجزیه بسته بندی‌های پلاستیکی که تنها چند ثانیه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، هزار سال طول می‌کشد.

برای شروع تغییر مثبت، برخی سوپرمارکت‌های آسیا به جای پلاستیک از برگ برای بسته بندی سبزیجات استفاده می‌کنند. این نوع بسته بندی نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه پلاستیک کمتری استفاده می‌کند.

اخیرا، چین واردات زباله از سراسر دنیا را متوقف کرده و روی بازیافت زباله‌های خودش تمرکز کرده است. قبل از این بیش از ۳۰% زباله‌های جهان وارد چین می‌شد و این باور عمومی را ایجاد می‌کرد که کشور‌های آسیایی مسئول تولید بیشتر زباله‌های جهان هستند.عصرایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: