کد خبر: ۲۲۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 18
در سال های گذشته افراد بالاتر از 40 سالگی دچار این بیماری می شدند که در حال حاضر شاهد سکته های قلبی در افراد بالاتر از 20 سال هستیم
شفاآنلاین>سلامت> استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بالا بودن میزان ابتلا به سکته قلبی میان مردان، گفت: مردان 1.5 تا 2 برابر زنان دچار این بیماری می شوند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سعید علیپور پارسا دلایل این افزایش ابتلا به سکته در مردان را عوامل ژنتیکی و هورمونی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: همچنین بروز سکته قلبی در زنان بالاتر از 55 سالگی، به مردان نزدیک می شود.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه سن بروز سکته قلبی کاهش یافته است، گفت: در سال های گذشته افراد بالاتر از 40 سالگی دچار این بیماری می شدند که در حال حاضر شاهد سکته های قلبی در افراد بالاتر از 20 سال هستیم.

وی مصرف سیگار، سابقه دیابت، فشارخون و چربی خون را از عوامل خطر شناخته شده این بیماری اعلام کرد و گفت: بی تحرکی، استرس، رژیم غذایی نامناسب و چاقی(Obesity) از دیگر عوامل خطر این بیماری هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سن را یکی دیگر از عوامل خطر اعلام کرده و گفت: هرچه سن بالاتر برود احتمال ابتلا به سکته قلبی بیشتر می شود.

علیپور پارسا اظهار داشت: گاهی اوقات مصرف برخی داروهای روانگردان هم می تواند در بروز سکته قلبی نقش داشته باشد.

وی به نقش عوامل محیطی در بروز این بیماری اشاره کرد و گفت: استرس های محیطی، آلودگی(Contamination) هوا و آلودگی های تغذیه ای می توانند در بروز سکته قلبی نقش مهمی داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار