کد خبر: ۲۲۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 16
بیماری سرخک بسیار مسری اما طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است و این در حالی است که میزان واکسیناسیون در جهان رو به کاهش است
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد ابتلا به بیماری سرخک در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شفاآنلاین، این سازمان در میان افزایش نگرانی‌ها نسبت به تاثیر کمپین‌های ضد واکسیناسیون تاکید کرده که این اقدامات به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش است.

این نهاد بین‌المللی با اعلام خبر افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد مبتلایان به بیماری سرخک طی سال جاری میلادی در سراسر جهان، تاکید کرد: بیماری سرخک<Measles> بسیار مسری اما طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است و این در حالی است که میزان واکسیناسیون در جهان رو به کاهش است.

در گزارش این سازمان آمده‌ است: اطلاعات اولیه که از نقاط مختلف جهان جمع‌آوری شده نشان می‌دهد موارد گزارش شده از تعداد مبتلایان به بیماری<Sickness> سرخک در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۸ افزایش ۳۰۰ درصدی داشته‌ است.

همچنین در گزارش این سازمان تاکید شده‌ است: هرچند اطلاعات موجود در این زمینه کافی نیست اما همین اندازه از بررسی‌ها نیز نشان‌دهنده روند رو به گسترش تعداد مبتلایان است و در بیشتر کشورها شیوع قابل توجه این بیماری مشاهده شده‌ است.

 طی سال جاری ۱۷۰ کشور ابتلای ۱۱۲ هزار و ۱۶۳ نفر به بیماری سرخک را به سازمان جهانی بهداشت اطلاع داده‌اند. در حالی که سال گذشته ۱۶۳ کشور ابتلای ۲۸ هزار و ۱۲۴ نفر را به این سازمان گزارش کرده بودند.

گفته می‌شود این بیماری مسری در بین افرادی که واکسینه نشده‌اند به سرعت شایع شده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: