کد خبر: ۲۲۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 15
، ماداگاسکار اکنون با بزرگ‌ترین مورد شیوع سرخک در تاریخ خود مواجه شده و موارد ابتلا به این بیماری از شمار ۱۱۵ هزار نفر فراتر رفته است و به ادعای برخی متخصصان، مقاومت در برابر واکسیناسیونِ کودکان نیز از عوامل این شیوع گسترده نیست
شفاآنلاین>سلامت> به دنبال شیوع سرخک در ماداگاسکار، کشور جزیره‌ای که در آن بسیاری در فقر شدید به سر می‌برند، بیش از ۱۲۰۰ نفر کشته شده و این شرایط مادران را بر آن داشته تا برای واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

به گزارش شفاآنلاین، ماداگاسکار اکنون با بزرگ‌ترین مورد شیوع سرخک در تاریخ خود مواجه شده و موارد ابتلا به این بیماری از شمار ۱۱۵ هزار نفر فراتر رفته است و به ادعای برخی متخصصان، مقاومت در برابر واکسیناسیونِ کودکان نیز از عوامل این شیوع گسترده نیست.

در حال حاضر سرخک در ایالات متحده آمریکا و دیگر بخش‌های جهان در نتیجه اطلاعات غلطی که والدین در مورد واکسیناسیون دریافت می‌کنند و نسبت به واکسینه کردن کودکان خود مقاومت نشان می‌دهند، شیوع یافته است. در همین راستا نیویورک با اجباری کردن واکسیناسیون در برابر سرخک در برخی از مناطق خود با شیوع این بیماری به مقابله پرداخته است.

اما این داستان در ماداگاسکار متفاوت است. بسیاری از والدین تمایل دارند کودکان خود را در برابر این بیماری واکسینه کنند اما با چالش‌های فراوانی مانند کمبود منابع مواجه هستند.

تنها ۵۸ درصد از مردم جزیره اصلی ماداگاسکار در برابر سرخک واکسینه شده‌اند و این عامل مهمی در شیوع این بیماری در این کشور است. از آن‌ جایی که سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌های عفونی به شمار می‌رود برای جلوگیری از شیوع آن به میزان ایمن‌سازی ۹۰ تا ۹۵ درصد یا حتی بالاتر نیاز است.

در روزهای اخیر مراکز بهداشتی ماداگاسکار پر شده از مادرانی که برای واکسینه کردن کودکان خود در برابر سرخک در این مراکز و در گرمای شدید صف کشیده‌اند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت(Health)، شیوع سرخک از زمان آغازش در ماه سپتامبر میلادی عمدتا جان کودکان زیر ۱۵ سال را گرفته است.

وزرات بهداشت ماداگاسکار ابتلای ۱۱۷ هزار و ۷۵ نفر را به سرخک تا نیمه ماه مارس در سراسر این کشور تایید کرده است.

اگرچه در برخی موارد مقاومت در برابر واکسیناسیون به دلیل باورهای غلط یا دخالت پزشکان سنتی وجود دارد اما این موارد در ماداگاسکار محدود است.

هم‌چنین این نکته قابل توجه است که نزدیک به ۵۰ درصد از کودکان در ماداگاسکار دچار سو تغذیه هستند و سو تغذیه بستر ابتلا به سرخک محسوب می‌شود.

علاوه بر این با توجه به فقر شدید مردم ماداگاسکار دریافت خدمات پزشکی برای بسیاری از این مردم می‌تواند یک چالش باشد. در عین حال بسیاری از مردم اطلاعات کافی در مورد خدمات درمانی نداشته و بیشتر والدین نمی‌دانند که واکسیناسیون در مراکز بهداشتی عمومی رایگان است.

بنا بر گزارش دِ بوستون گِلاب، آنتاناناریوو، پایتخت ۱.۳ میلیون نفری ماداگاسکار نیز درگیر شیوع بیماری (Sickness)سرخک شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: