کد خبر: ۲۲۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 21
دست كم به مدت 30 دقیقه از فعالیتهای ورزشی قوی کننده استخوان در اکثر روزها بهره مند شوید. این فعالیتها شامل ورزشهای تحمل وزن همانند دویدن یا پیاده روی سریع و ورزشهای استقامتی هستند

شفا آنلاین>سلامت>ما نمی توانیم تمام عواملی که منجر به شکستگی های مربوط به پوکی استخوان میشوند را کنترل کنیم اما خانمها میتوانند با به کار بستن توصیه هایی به قوی تر شدن استخوانها و محافظت از آنها کمک کنند. هشت توصیه زیر را که برگرفته از گزارش مرکز سلامت زنان هاروارد است، به خاطر بسپارید.

از مواد مغذی حیاتی بهره مند شوید
به گزارش شفا آنلاین:از رژیم غذایی سالم که تامین کننده مواد مغذی<Nutrients> چون پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم و ویتامین D است، هم استفاده کنید.

ورزش كنيد
دست كم به مدت 30 دقیقه از فعالیتهای ورزشی قوی کننده استخوان در اکثر روزها بهره مند شوید. این فعالیتها شامل ورزشهای تحمل وزن همانند دویدن یا پیاده روی سریع و ورزشهای استقامتی هستند.

سیگار نکشید
تخریب استخوان در سیگاریها سریع تر انجام پذیرفته و میزان شکستگی در این افراد بالاتر است.

شرایط خود را دریابید
بسیاری از رهنمودها غربالگری اوستئوپروزیس (پوکی استخوان) را از طریق سنجش تراکم ماده معدنی استخوان (BMD) در آغاز سن 65 سالگی توصیه میکنند. این تست برای افرادی که دارای سابقه بیماریهای خاص هستند یا مصرف کننده داروهایی هستند که خطر شکستگی را افزایش میدهند، باید در سنین پایینتر انجام شود.

پزشک آنلاین
دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: