کد خبر: ۲۲۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 14
ازدواج های موفق ازدواج هایی هستند که نه تنها از آزمایش زمان سربلند بیرون می آیند بلکه موجب تقویت و پیشرفت همدیگر میشوند. این ازدواج ها نشان میدهند که عشق واقعی هنوز وجود دارد و به شما امید میدهد که روزی آن را تجربه کنید
شفاآنلاین>اجتماعی>خیلی ها می گویند که عشق واقعی دیگر مرده است و عشق هایی مثل لیل و مجنون را دیگر فقط می توان در کتابها و تاریخ خواند. بااینکه این نوع عشق ها این روزها به ندرت دیده می شوند اما هنوز وجود دارند.

به گزارش شفاآنلاین،در زیر به ده نشانه ای اشاره میکنیم که نشان میدهد عشق واقعی هنوز وجود دارد.

ازدواجهای موفق

تنها چیز ارزشمندتر از قسم خوردن در ملاءعام برای داشتن تعهد به همدیگر تا آخر عمر، عمل کردن به آن قسم است. میان کسانی که ازدواج های موفق دارند، پیوندی عمیق ایجاد شده است که زمان بارها آن را محک زده است. پیوندی آنقدر واقعی که حتی در قلب خود شما ممکن است ایجاد حسادت کند. این پیوند نشان می دهد که رسیدن به عشق واقعی چه مراحلی دارد: تلاش، رشد، احترام و وفاداری<Loyalty>.

بیشتر اوقات این پیوند را می توانید بدون درنگ تشخیص دهید. شاید در شادی و رضایتی که این دو نفر از حضور هم احساس می کنند. یا آن انرژی که وقتی با هم هستند به همه جا منعکس می شود. اگر خوب دقت کنید، ازدواج های موفق را همه جا می بینید. ازدواج هایی هست که سی، چهل یا بیشتر دوام داشته است. داستانهای زیادی هم از کسانی شنیده اید که آنها عشق واقعی را پیدا نکرده اند بلکه عشق واقعی آنها را پیدا کرده است.

ازدواج های موفق ازدواج هایی هستند که نه تنها از آزمایش زمان سربلند بیرون می آیند بلکه موجب تقویت و پیشرفت همدیگر میشوند. این ازدواج ها نشان میدهند که عشق واقعی هنوز وجود دارد و به شما امید میدهد که روزی آن را تجربه کنید.

نوزادان تازه متولدشده

چه بچه ها را دوست داشته باشید چه نداشته باشید، حتماً تایید میکنید که نوزادان تازه متولدشده انرژی جادویی در خود دارند. اینکه مردم با دیدن یک نوزاد لبخند روی لبانشان می آید دلایل مختلف دارد:

۱) معصومیت: عشق واقعی در خود معصومیت دارد. این درست همان چیزی است که باعث میشود زوج ها سر به سر هم بگذارند، همدیگر را غافلگیر کنند، و وقتی اصلاً انتظارش را ندارند، به هم محبت کنند. نوزادان نشانه ای از این معصومیت هستند.

۲) محصول عشق هستند: نوزادان محصول یکی شدن جسمی، احساسی و معنوی دو نفر هستند که در نتیجه رابطه و صمیمیت جنسی به وجود می آیند. ابراز جسمانی عشق واقعی آنقدر قوی است که با خلق زندگی جادو میکند.

مشاجرات

هر رابطه واقعی – چه دوستی، چه روابط خانوادگی و چه عشق – مطمئناً اختلافات و جنگ و جدال هایی را هم در بر خواهد داشت. این را نباید با مشاجرات بی رحمانه و بی حاصل اشتباه بگیرید. این نوع مشاجرات آزار و سوءاستفاده جسمی و احساسی هم در بر ندارد. اینها مشاجراتی هستند که به راهکارهای موثر ختم شده و موجب رشد رابطه میشوند.

خودداری از مشاجره خیلی راحت تر از روبه رو شدن با آن است. مشاجره سالم نشان میدهد که کسانیکه عشق واقعی را پیدا کرده اند به اندازه کافی به هم اهمیت می دهند تا درمورد مسائل دشواری که پیش می آید بحث کنند.

بخشش

بخشش. چطور کلمه ای که به زبان آوردنش اینقدر آسان است، عمل کردن به آن دشوار است؟ سی. اس. لوییز (C.S. Lewis) بخشش را دشوارترین خصیصه اخلاقی معرفی میکند که به اعتقاد او از تقوا دشوارتر است.

بخشش آن مرهمی است که باعث می شود روابط بعد از جنگ، همچنان پایدار بمانند. بخشش نشانه ضعف نیست اتفاقاً نشانه قدرت است. بخشش شهامتی است که باعث می شود حتی اگر فراموش نکنید، اما باز آزار دیگران را نادیده گرفته، کینه به دل نگیرید و در صدد انتقام برنیایید. بخشش مستلزم ازخودگذشتگی، فروتنی و عشق است.

ادبیات

ادبیات راهی به درون فکر کسی که نمی شناسید برایتان باز می کند. ادبیات می تواند یک ابزار آموزشی باشد که نه تنها کمک کند درمورد واقعیت عشق بدانید بلکه به عمق آن هم نفوذ کنید.

متون بسیاری وجود دارد که شما را با ذات و ماهیت عشق واقعی آشنا می کند و انگیزه ای که میخواهید را به شما میدهد.

افراد مشهور

داستانهای کلیشه ای مربوط به افراد مشهور بسیار شایع است. اما اگر عمیقتر به آن نگاه کنید، سوپراستارهایی که زندگیشان شدیداً بحث روز است، میتوانند با «عشق واقعی» ارتباط داشته باشند. شاید این روزها زیاد درمورد ازدواج دنی دویتوو (Danny Devito) که از سال ۱۹۸۲ تا امروز دوام داشته است چیزی نشنوید یا ازدواج مایکل جی. فوکس (Michael J. Fox) که از سال ۱۹۸۸ بر جای مانده است. اسطوره هایی مثل آیرون من گرین (Iron Man A.C. Green) هم بوده اند که تا ۳۸ سالگی برای پیدا کردن عشق واقعیشان برای ازدواج صبر کرده اند.

دنزل واشنگتن (Denzel Washington) که رسانه های مختلف او را یکی از جذابترین مردان معرفی کرده اند، ۲۹ سال است که ازدواج کرده است. بعد از کمی تحقیق دلیل خوشنامی او مشخص می شود. او سرمایه زیادی را وقف کارهای خیر و انسان دوستانه کرده و رابطه سالمی با همسر و فرزندانش حفظ کرده است. رسانه ها سعی دارند داستان ها و تصاویر بخصوصی را از هالیوود نشان دهند. اما با کمی جستجو، سوپراستارهایی را پیدا خواهید کرد که بین آن جمعیت انبوه می درخشند.

مغز انسان

شاید ملموس ترین مدرکی که نشان می دهد عشق واقعی هنوز وجود دارد این است که می توان آن را «دید». باعث تعجب خیلی ها می شود که پیشرفتهای علم اعصاب این را مقدور کرده است. دانشمندان اسکن مغزی زوجهایی که عاشق هم بوده اند را بعد از اینکه عکس همسر خود را دیدند بررسی کردند.

این اسکن های مغز نشان داد که نگاه کردن به عکس کسی که دوستش دارند، واکنش های شیمیایی در مغز آنها ایجاد میکند. تعجب آورتر این که اسکن مغزی زوجهایی که بیشتر از بیست سال با هم بوده اند هم همان واکنشهایی را نشان میداد که اسکن مغزی کسانی که تازه عاشق شده اند. این نشان می دهد که عشق با گذشت زمان از بین نمی رود.

محققان توضیح میدهند که مراکز مغز که هشدار یک «عشق جدید» را می دهند دقیقاً همان جایی است که شیفتگی را اعلام میکند. به عبارت دیگر، تحقیقات روی مغز بین شیفتگی و یک عشق جدید تمایزی نشان نمیدهد. این برای جوانانی که مغزشان هنوز تاثیرپذیر است می توانند نگران کننده باشد. از همه اینها گذشته، این ثابت میکند که باید به روابط و عشق با دید محتاطانه نگاه کرد.

عشق وجود دارد، قابل «دیدن» است و می تواند سالهای سال ادامه پیدا کند، اما آن را نباید با هوس و شیفتگی اشتباه گرفت. عشق را نباید سبک بشمرید.

دوستی

اینترنت پر از عبارات و جمله های زیبا درمورد دوستی واقعی و خیانت در دوستی است. در جامعه ای که برای دوستی درمقابل روابط عاشقانه ارزش کمتری قائل است، «دوستی ها» معمولاً خیلی زود از بین می رود.

دوستی واقعی خیلی کم پیدا می شود. یک دوست واقعی شما را در بزرگترین دستاوردها و بزرگترین شکست هایتان همراهی می کند. دوستی واقعی برای رشد کردن زمان می برد. بهترین دوستی ها گاهی به بهترین روابط منجر می شود و هسته اصلی هر رابطه عاشقانه ای، یک رابطه دوستی عمیق است.

دوستی همان چیزی است که باعث می شود یک زوج حتی در سخت ترین شرایط زندگی کنار هم بمانند. دلیل آن این است که عشق واقعی چیزی بیشتر از رابطه جنسی است. عشق واقعی مستلزم صمیمیت احساسی است که دو طرف می توانند در نتیجه دوستی که بینشان وجود دارد تجربه کنند. اگر یک دوست واقعی دارید، از او تشکر کنید. نه فقط به این دلیل که دوستی واقعی خیلی کم است، بلکه به این دلیل که دوستتان نشانه این است که عشق واقعی هنوز وجود دارد.

جوانمردی

جوانمردی با اینکه به ندرت دیده می شود اما هنوز نمرده است. بااینکه پایه و اساس یک رابطه عاشقانه را دوستی تشکیل می دهد اما جوانمردی و وفاداری همان چیزی است که باعث می شود آن رابطه از یک دوستی فراتر رود: جذبه و میل جنسی. این مردان و زنان مدرکی هستند که اثبات میکند عشق واقعی وجود دارد زیرا اینها کسانی هستند که آن را دریافته، به آن احترام گذاشته و درک می کنند.

شاید جوانمردی در تعریف شما مهربان بودن و کمک کردن به دیگران باشد. خیلی ها مهارت زیادی دارند که خود را اینگونه نشان دهند و خیلی ها هم بسته به کسی که مقابلشان است، این رفتار را از خود نشان می دهند. اما جوانمردی ریشه در قلب دارد و یک نوع سبک زندگی است. فهمیدن سبک زندگی افراد و آنچه در قلبشان است زمان میبرد. به همین دلیل است که جوانمردان بهتر است موشکافانه و با توصیه منابع قابل اعتماد شناخته شوند.

زنی که چنین خصوصیتی داشته باشد، به خودش احترام میگذارد و میداند وقتی طوری لباس بپوشد که چیزی برای تجسم باقی بگذارد، جذابتر به نظر خواهد رسید. او می داند که جز بدنش چیزهای دیگری هم برای نشان دادن دارد و خود بازیچه دست مردان کم ارزش نمیکند. این زن جوانمرد است که شوهرش را تشویق می کند و به او برای روبرو شدن با دنیایی که می تواند او را در هم بشکند، قوت قلب می دهد.

مرد جوانمرد هیچوقت زنی را مجبور به برقراری رابطه جنسی نمی کند. او می داند که زن ها با مردها برابرند و برای جوانمرد بودن باید به زنان احترام <Respect>بگذارد نه اینکه از آنها سوءاستفاده کند. او هیچوقت وارد گفتگوهایی که در آن زنان را تحقیر می کنند وارد نمی شود. مرد جوانمرد برای همسر خود گل میخرد چون میداند که همسرش آن را دوست دارد و وقتی میداند همسرش روز سختی داشته است، برای او حمام داغ آماده میکند.

خود شما

خود شما یکی از نشانه های این هستید که عشق واقعی هنوز وجود دارد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، منظورمان آرزو و میل شما است. آیا خودتان را بعنوان یک عاشق دلخسته تعریف می کنید؟ آیا رمانهای عشقی جین آستن قفل دریچه قلبتان را باز می کند؟ وقتی بفهمید که آرزو قدرت بسیار بالایی دارد، آنوقت به جای اینکه خودتان را عاشقی ناامید ببینید، بسیار امیدوار خواهید دید.

دکتر هنری کلاود، در کتاب خود اصول موفقیت فردی و کاری را با جزییات بیان می کند. اصل اول که از دیدگاه او یکی از قدرتمندترین نیروهای جهان است، میل و آرزوی انسان است. دکتر کلاود توضیح می دهد که دنیای نامریی همانجایی است که دنیای مریی آغاز میشود و اینکه محیط فیزیکی اطراف شما از درون روح انسان ایجاد می شود.

واقعاً حق با اوست.

دانشگاهی که می روید به این دلیل وجود دارد که آدمها میل به یادگیری دارند، خیلی ها میل به آموزش دادن دارند و یک معمار میل داشته آن ساختمان را تجسم کرده و بسازد. برنامه تلویزیونی محبوب شما به این دلیل وجود دارد که تماشاچی هایی میل به تماشای آن دارند و کارگردانان و هنرپیشه ها و دست اندرکاران دیگری آرزو داشته اند آن فیلم را بسازد.

میل به ارتباط نوآورانه پدیده رسانه های اجتماعی امروز را تقویت میکند.

میل و آرزو ابزاری بسیار قدرتمند است. دفعه بعدی که جلو آینه ایستادید، به خودتان تبریک بگویید و بدانید که میل شما شاهدی برای وجود عشق طبیعی است. مطمئن باشید که آن عشق درونی نتیجه واقعی در بر خواهد داشت. آلامتو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: