کد خبر: ۲۲۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 15
استفاده از سفید کننده های دندان که در داروخانه ها فروخته می شود تا زمانی که بر اساس دستورالعمل درج شده روی بسته بندی باشد مشکلی ایجاد نمی کند
شفا آنلاین>سلامت>دسترسی به کیت های سفید کننده دندان بسیار آسان است و با توجه به تبلیغات انجام شده روی آن ها طرفداران زیادی هم دارند ولی یک مطالع جدید نشان داده است که این محصولات می توانند به لایه های عمقی دندان آسیب برسانند.

به گزارش شفا آنلاین:محققین دانشگاه اتوکتون در نیوجرسی می گویند که پراکسید هیدروژن hydrogen peroxide موجود در این محصولات سفید کننده باعث آسیب به لایه دنتین dentin که در زیر مینای دندان قرار دارد می شوند.

آنها متوجه شدند که پراکسید هیدروژن در غلظت مشابه محصولات سفید کننده دندان باعث ایجاد آسیب به پروتئین کلاژن در دنتین می شو.

بر اساس یک آزمایش ، یافته های این تیم با تحقیقات قبلی متفاوت است. تحقیقات قبلی بر روی چگونگی آسیب پراکسید هیدروژن بر پروتئین کلاژن دنتین تمرکز نداشتند.


نخ دندان کشیدن

تحقیقات جدید می گوید که سفید کننده های دندان به لایه های عمیق تر دندان که در زیر مینا قرار دارند آسیب می رساند. بنابراین باید نحوه پروفسور جان گربیک  John Grbic، استاد دندانپزشکی و مدیر بخش علوم پایه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کلمبیا، توضیح می دهد که محققان از قبل می دانستند که پراکسید هیدروژن به مینا و دنتین آسیب می رساند که البته شواهد کلینیکی از آن ها نداریم بنابراین یافته های این مقاله شاید تاثیر مستقیمی بر زندگی ما نداشته باشد.

استفاده از سفید کننده های دندان که در داروخانه ها فروخته می شود تا زمانی که بر اساس دستورالعمل درج شده روی بسته بندی باشد مشکلی ایجاد نمی کند.

یکی از مشکلاتی که در مورد محصولات سفید کننده وجود دارد این است که افراد توقعات غیر واقعی از آن ها دارند و می خواهند دندان هایشان به سفیدی بازیگران هالیوود شود و اگر این اتفاق نیافتد یک کیت سفید کننده دیگر خریداری کرده و دوباره مصرف می کنند.

اغلب دندان پزشکان توصیه می کنند که از خدمات سفید کننده دندان در مطب استفاده شود، البته کیت های خانگی هم امن هستند به شرطی که مطابع دستور انجام شده و پس از آن از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده شود که باعث تقویت دندان ها شود.سیمرغ

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: