کد خبر: ۲۲۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 14
هزینه‌ها و مشکلات ناشی از سیل در مقایسه با سایر حوادث طبیعی تا 40 درصد بیشتر است. اپیدمی برخی از بیماری‌ها و تحمیل هزینه‌های بسیار به خانواده‌ها و نظام سلامت نمونه معمولی از این مشکلات است
شفاآنلاین>سلامت> سیل یکی از پرعارضه‌ترین بلایای طبیعی است که هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری به همراه دارد، دکتر مسعود مردانی با بیان این موضوع می‌گوید: هزینه‌ها و مشکلات ناشی از سیل در مقایسه با سایر حوادث طبیعی تا 40 درصد بیشتر است. اپیدمی برخی از بیماری‌ها و تحمیل هزینه‌های بسیار به خانواده‌ها و نظام سلامت نمونه معمولی از این مشکلات است.

به گزارش شفاآنلاین، این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه می‌دهد: عفونت‌های روده و دستگاه گوارش، وبا، حصبه، هپاتیت A، بیماری‌های انگلی و حتی گزیده شدن توسط مار و عقرب و برخی حشرات، بیماری‌ها و مشکلاتی هستند که معمولاً پس از وقوع سیل در سراسر جهان بروز می‌کنند و در صورت کوتاهی در درمان به صورت فزاینده‌ای گسترش مــــی‌یابد. رئیــــــــس انجمن متخصصین میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی ایران تأکید می‌کند: عمده این بیماری‌ها به علت استفاده از آب و غذای آلوده و رعایت نکردن بهداشت فردی اتفاق می‌افتد؛ از این رو توصیه می‌کنم برای پیشگیری از بروز بیماری‌هایی از این دست علاوه بر اقداماتی که مسئولان بهداشتی این مناطق انجـــام مـــــی‌دهند، حاضران و ساکنان در مناطق آسیب دیده از سیل‌های اخیر حتماً از آب آشامیدنی و غذای سالم استفاده کنند و به توصیه مسئولان در خصوص بهداشت(Health) مواد غذایی و همچنین رعایت بهداشت فردی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به شیوع مار گزیدگی و عقرب گزیدگی در مناطق سیل زده می‌گوید: احتمال گزیده شدن توسط حیوانات و حشرات موذی در این مناطق زیاد است به همین دلیل بهتر است در صورت مواجهه با این مشکل ضمن حفظ آرامش خود، از مکیدن محل گزش خودداری کنید. بهترین راهکار بستن چند سانتی متر بالاتر از محل گزش است. سپس محل آسیب دیده را با آب و صابون بشویید و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید تا برایتان سرم ضد سم تزریق (Injection)شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: