کد خبر: ۲۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 14
خوشبختانه آن‌چه که در زندگی شما مشهود بوده، تعهد شوهرتان به همسر و زندگی‌اش است اما با این حال کم توجهی این مدت اخیر از سوی وی و غرق شدن در مطالعه و تخصص گرفتن احساس بدی را در شما ایجاد کرده که کاملا قابل درک است
شفا آنلاین>اجتماعی>خانمی 28 ساله‌ام و شوهرم 32 ساله. او دکتر است و برای فوق تخصص می‌خواند و من فوق‌لیسانس. زندگی خوبی داریم و به شوهرم اعتماد کامل دارم اما تقریبا یک سالی می‌شود که به با هم بودن و مسائل زناشویی، رغبتی نشان نمی‌دهد و اصلا حواس اش به من نیست. خیلی درگیر شغل و درس خواندن است. دقیقا 5 سال پیش با یکدیگر ازدواج کردیم.

 خوشبختانه آن‌چه که در زندگی شما مشهود بوده، تعهد شوهرتان به همسر و زندگی‌اش است اما با این حال کم توجهی این مدت اخیر از سوی وی و غرق شدن در مطالعه و تخصص گرفتن احساس بدی را در شما ایجاد کرده که کاملا قابل درک است. توجه داشته باشید که در زندگی مشترک، دو نفر به یک میزان صاحب حق و حقوقی هستند و اصلا قرار نیست درباره فردی اجحاف شود. شما از سویی درخصوص آرامش دادن همسرتان برای درس خواندن مسئولیت دارید و از سوی دیگر او هم باید توجه متعارف به زندگی و همسر خود داشته باشد.

   نحوه برخورد با شوهر بی‌توجه
در خصوص  نیازها و انتظارات خود با شوهرتان صحبت کنید. در نظر داشته باشید او فعلا فشار زیادی را متحمل می شود پس بهتر است قبل از گفت و گوی دو نفره به او بگویید که شرایطش را کاملا درک می‌کنید و خواهان موفقیت او نیز هستید. زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که هم شما و هم همسرتان در حالت آرامش باشید و سرتان خلوت است. موقع گفت و گو با او حالت خشم و بازجویی نگیرید. به شوهرتان اجازه دهید که به شما پاسخ دهد و عجله‌ای در شنیدن آن نداشته باشید. زمانی که همسرتان صحبت می‌کند به او کاملا توجه کنید و سر خود را به نشانه تایید صحبت‌هایش تکان دهید تا بهره بیشتری از این گفت وگوها ببرید. همچنین بدانید که لمس و نوازش جسمانی برای شوهری که کم توجه شده؛ بسیار کارساز است و صمیمیت و علاقه‌مندی مردان با نوازش افزایش می‌یابد. این کار باعث می‌شودکه صحبت احساسی بین شما و همسرتان بیشتر شود و راحت‌تر احساسات خود را بیان کنید.

   پیشنهادهای تان را با شوهرتان در میان بگذارید
شوهرتان را ابدا سرزنش نکنید. رفتار او را به همان میزان و سطحی که هست برایش توضیح دهید. اصلا درباره بدی و خوبی آن قضاوت نکنید. در ضمن فقط اعتراض نکنید و  اگر به همسر خود پیشنهادهایی برای تغییر می دهید اما او با حالت دفاعی برخورد کرد، از او بخواهید نظر خود را راجع به این موضوع بیان کند و راه حل پیشنهادی خود را بگوید.

   مراقب باشید که سردی کامل بر زندگی‌تان مستولی نشود
جذابیت ظاهری برای خود ایجاد کنید. تعریف و تمجید از شوهرتان را فراموش نکنید و از یادآوری خاطرات خوش گذشته غافل نشوید. به هرحال باید در نظر داشته باشید که اگر برای حل این مشکل چاره‌ای نیندیشید، دوری و سردی کامل بر زندگی تان مستولی می‌شود و دیگرنمی توان کاری از پیش برد. بنابراین از شما می خواهم تا دیرتر نشده است، اقدامی مهم برای آن اتخاذ کنید.خراسان


نویسنده : فریبا البرز | کارشناس ارشد مشاوره خانواده

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: