کد خبر: ۲۲۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 12
چنانچه یک فرهنگی ۲۵ سال سابقه خدمت داشته باشد و با احتساب سنوات ارفاقی بخواهد با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شود حداقل ۱۵۰ میلیون تومان هزینه برای آموزش و پرورش خواهد داشت که به دلیل کمبود بودجه در این وزارتخانه پذیرش بازنشستگی بیش از موعد امکان پذیر نیست.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره روند بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین،علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ، درباره روند اجرای بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان شاغل در مدارس اظهار کرد: بازنشستگی<Retirement> پیش از موعد در شرایط فعلی به دلیل الزام به وجود آمده در پرداخت سنوات ارسالی و فرهنگیان و  بار مالی که برای آموزش و پرورش به دنبال خواهد داشت، امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: چنانچه یک فرهنگی ۲۵ سال سابقه خدمت داشته باشد و با احتساب سنوات ارفاقی بخواهد با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شود حداقل ۱۵۰ میلیون تومان هزینه برای آموزش و پرورش خواهد داشت که به دلیل کمبود بودجه در این وزارتخانه<Ministry> پذیرش بازنشستگی بیش از موعد امکان پذیر نیست.

الهیار ترکمن تصریح کرد: علاوه بر بار مالی برای بازنشستگی پیش از موعد با توجه به کمبود نیرو  به این نیرو‌ها در آموزش و پرورش نیاز داریم و بازنشستگی پیش از موعد امکان پذیر نیست.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد بسیار کمی برای باز نشستگی پیش از موعد درخواست داده‌اند، اظهار کرد: چنانچه فرهنگیانی بنابر شرایط به دنبال بازنشستگی پیش از موعد هستند باید با همان سنوات خدمتی بازنشست شوند و تسهیلاتی از قبیل سنوات خدمتی را نمی‌توانیم برای آن‌ها اعمال کنیم.

چگونگی اعمال سنوات ارفاقی برای معلمان استثنایی

وی درباره اعمال سنوات ارفاقی برای معلمان مدارس استثنائی اظهار کرد: با توجه به اینکه نمی‌توانیم سنوات ارفاقی معلمان استثنائی را به طور یکجا پرداخت کنیم بنابراین با سازمان بازنشستگی توافق کرده‌ایم تا معلمانی که به سن بازنشستگی می‌رسند سنوات ارفاقی آن‌ها سال به سال پرداخت شود.

الهیار ترکمن یادآوری کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون سنوات ارفاقی معلمان بازنشسته شده استثنائی تا پایان سال ۹۷ پرداخت شده است و برای سال ۹۸ هم افرادی که به بازنشستگی می‌رسند سنوات ارفاقی‌شان پرداخت خواهد شد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار