کد خبر: ۲۲۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 11
این روزها تب تغییرات در جامعه داغ شده است، هر فردی سعی دارد در سال جدید طوری دیگر باشد. بر همین اساس برخی افراد بیشتر وقت خود را در آرایشگاه‌ها، کلینیک‌های زیبایی، مطب‌های دکترهای تغذیه، اتاق‌های جراحی زیبایی و پلاستیک و... سپری می‌کنند تا با یک چهره و اندام جدید در جامعه حاضر شوند
شفاآنلاین>سلامت> این روزها تب تغییرات در جامعه داغ شده است، هر فردی سعی دارد در سال جدید طوری دیگر باشد. بر همین اساس برخی افراد بیشتر وقت خود را در آرایشگاه‌ها، کلینیک‌های زیبایی، مطب‌های دکترهای تغذیه، اتاق‌های جراحی زیبایی و پلاستیک و... سپری می‌کنند تا با یک چهره و اندام جدید در جامعه حاضر شوند.

در یک برهه‌ای از زمان می‌شد انجام عمل‌های زیبایی، گرفتن رژیم و انجام تغییرات ظاهری را فقط به قشر خاصی از جامعه اختصاص داد، اما در حال حاضر دیگر نمی‌توان برای زیبایی و تغییرات ظاهری طبقه، گروه و قشر خاصی تعریف کرد چراکه افرادی که عطش زیبایی دارند، اما حتی توان مالی برای انجام این کارها را ندارند هم می‌خواهند به هر قیمتی شده خود را سیراب کنند و در این مسیر هم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، برخی از افراد برای این‌که از قافله زیبارویان و افراد خوش اندام عقب نمانند از گرفتن وام هم دریغ نمی‌کنند و برخی افراد با وجود اولویت‌های مهم‌تری در زندگی اما به مقوله زیبایی خود توجه بیشتری نشان می‌دهند و در این راه هم هزینه‌های گزافی انجام می‌دهند و خود را به تیغ جراحان زیبایی می‌سپارند!

وام را بابت عمل‌هایی می‌گیرند که شاید هم برای آنها حتی نیاز هم نباشد چراکه به اعتقاد اغلب پزشکان انجام عمل‌های زیبایی برای همه افراد ضروری نیست و انجام آنها که با برچسب زیبایی هم شناخته می‌شوند را فقط در شرایط ضروری برای افرادی که با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند لازم می‌دانند چراکه به عنوان نمونه برخی افراد چاق هستند که اضافه وزن آنها بیماری محسوب می‌شود و سلامت فرد در صورت عدم کاهش وزن به مخاطره می‌افتد در این صورت فرد که با رژیم و ورزش به نتیجه دلخواه نرسیده تن به این نوع از عمل‌ها می‌دهد، اما چرا باید اغلب افراد برای تناسب اندام و زیبایی راحت‌ترین راه را انتخاب کنند شاید بتوان دلیل این موضوع را به تأثیرات و فشارهای وارده از سوی برخی افراد در محافل دوستانه و خانوادگی ربط داد حتی می‌توان به نقش شبکه‌های اجتماعی هم دراین بین اشاره کرد چراکه این روزها صفحات فضای مجازی پر از تبلیغات رژیم، لاغری و انجام عمل‌های زیبایی است خوب وقتی جامعه به سمتی حرکت می‌کند که در هر محفلی و فضایی بحث داغ راجع به زیبایی، تناسب اندام و جدیدترین متدهای زیبایی باشد و از سوی دیگر بیشتر افراد در جلد کارشناسان(experts) حرفه‌ای فرو می‌روند و به خود اجازه می‌دهند که به نقد ظاهر و اندام دیگران بپردازند باید هم شاهد افزایش روزافزون تمایل افراد به لاغری‌های افراطی و حتی وسواس گونه یا انجام عمل زیبایی‌های غیرضروری در بین افراد باشیم.

اگرچه موج دختران و پسران باربی گونه و خوش قیافه در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است اما در مقابل برخی از افراد هم تحت عنوان بلاگر پلاس سایز در این فضاها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا به مردم آموزش دهند که هر فردی با هر شکل و شمایل و سایزی که هست باید خود را دوست داشته باشد. این گروه از افراد سعی دارند به همه بویژه دختران و پسران جوان بگویند پلاس سایزها هم می‌توانند مانند سایر افراد لباس‌های رنگی و شاد بپوشند و در محافل حضور یابند و نباید از این‌که چاق هستند خجالت بکشند. اگرچه تناسب اندام برای حفظ سلامت انسان مهم است اما نباید به هر عمل زیبایی غیرضروری تن داد بلکه می‌توان با گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود به وزن(Weight) و ظاهر مورد نظر خود رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: