کد خبر: ۲۲۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 11
اراده کلید موفقیت شماست و باید بدانید که رسیدن به هدف، بزرگی نیروی اراده را می‌طلبد و همچنین باید از نیرو و استعداد خود استفاده کنید یعنی از آن چه که شما را در رسیدن به موفقیت کمک می‌کند

شفا آنلاین>اجتماعی>همه ما در لحظه لحظه‌های زندگی‌مان دوست داریم که تغییرات مثبتی در خودمان، رفتارهای‌مان و شخصیت‌مان ایجاد کنیم. در این بین و قبل از هر چیز باید جرئت تغییر کردن را در خودمان ایجاد کنیم.

   اراده کلید موفقیت شماست
این عبارت را بارها از مردم و دوستان و ... شنیده ایم که، وقتی می‌خواهند آرزوهای خود را عملی کنند، می گویند: «نمی‌شود و انجام‌پذیر نیست» و با ناامیدی به خود می‌گویند: « دیوانه شده‌ای... این کار نشدنی است.» افراد زندگی را به گونه‌ای که دوست دارند انتخاب می‌کنند و شخصیت شما دقیقا همانی است که فکر می کنید. اگر بتوانید ذهن خود را قوی کنید، زندگی خود را بهتر کرده‌اید.

شاید بپرسید که برای موفق شدن چه باید کرد؟ امام علی(ع) می‌فرمایند: «ریشه اراده، دور اندیشی و حاصل آن پیروزی است.»(غرر الحکم، ح 64). توجه داشته باشید که انتقادها و ملامت‌ها بعد از شکست مهم نیستند، کلمات منتقدان شما بی‌نتیجه و رفتنی است اما آن چه ماندنی و سرنوشت ساز است، اراده برای رسیدن به هدف و ساختن زندگی بهتر برای خود است.

اراده کلید موفقیت شماست و باید بدانید که رسیدن به هدف، بزرگی نیروی اراده را می‌طلبد و همچنین باید از نیرو و استعداد خود استفاده کنید یعنی از آن چه که شما را در رسیدن به موفقیت کمک می‌کند. امام باقر(ع) می‌فرمایند: «شخصی را که در کار دنیایش تنبل باشد، دوست ندارم»( کافی، ج 5، ص 84) و حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند: «هر کسی در عمل کوتاهی کند، به اندوه گرفتار شود.»(نهج البلاغه، ح 27). اگر بدانید که دقیقا به دنبال چه هدفی هستید و برای چه به خاطر رسیدن به آن تلاش می کنید، همان طور که امام باقر(ع) بیان می کنند که اندکی کار کنید تا بسیار متنعم شوید(منتخب میزان، ح 6418)، کمک بزرگ و مهمی برای شماست. داشتن برنامه و اراده لازم برای اهداف و دنبال کردن آن‌ها با توجه به استعدادهایتان می‌تواند باعث موفقیت بزرگی برای شما شود. بیایید این چند جمله را با هم تکرار کنیم: با اراده پولادین به استقبال تغییر می‌روم، با تلاش و اراده‌ام در زمان مناسب به تمام اهدافم می‌رسم، دنیایم را به گونه‌ای که می‌خواهم می‌آفرینم، در فرهنگ لغت من کلمه «نمی‌شود» و «نمی‌توانم» وجود ندارد.

نکته: برای نوشتن این مطلب از کتاب «جرئت تغییر داشته باش» نوشته «رسول ابراهیمی آبشور» کمک گرفته شده است.خراسان


نویسنده : دکتر شکیلا یوسفی متخصص روان‌شناسی سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: