کد خبر: ۲۲۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 08
درهمان روزهای نخست وقوع سیل جمله ای برایم فرستاده شد با این مضمون که این سیل ابتدایش بلا بود اما بعد همچون "سین" هشتم سفره هفت سین امسال جایگزین آلام و دردهایمان شد و آن "سین" مهربانی " ملت مان بود

شفا آنلاین>اجتماعی>امسال دره های آفتابی و مهتابی بخش هایی از سرزمینان که چون رنگین کمانی درپرتوی آفتاب می درخشیدند زیر سنگینی سیل غرق شدند و حتی لحظه ای کوتاه ازغم و اندوه جان هایی که ازدست رفت و سقف هایی که فرو ریخت غافل نبودیم .

درهمان روزهای نخست وقوع سیل جمله ای برایم فرستاده شد با این مضمون که این سیل ابتدایش بلا بود اما بعد همچون "سین" هشتم سفره هفت سین امسال جایگزین آلام و دردهایمان شد و آن "سین" مهربانی " ملت مان بود . صحنه هایی را دیدم که مردم در راه های صعب العبور ودرکوه هایی که به سختی یک نفرمی توانست از آن عبورکند ، در مسیرهای سرخ فام، گل آلود و سست ، مهری سنگین بر دوش می کشیدند و برای نجات جان همسایه ، هم درد ، هم سفره و هموطن خویش به سوی انسانیت روانه می شدند .

از لحظه وقوع سیل حتی یک لحظه هم از رنجی که خواهران و برادرنمان می کشیدند غافل نبودیم و وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی ، وزارتخانه ای بود که حرکت پیشتازی را از جان و دل و از همان ساعات اولیه ای که دولت اطلاع رسانی انجام داد آغاز کرد . درهمه مکان هایی که هموطنان از سیل آسیب دیده بودند نیروهایمان را مستقر کردیم و در مناطق مختلف اقدامات فراوانی انجام دادیم . نمایشی در کار نبود و هر آن چه انجام دادیم با تمام با قلب مان بود .

در همان ساعات اولیه وقوع سیل ، کارت همه مددجویان بهزیستی تا 3 برابر شارژ و اقدامات اولیه انجام شد ؛ تسهیل در پرداخت وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی نیز در این مدت انجام و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد .
اما شگفت انگیز آن است که دراوج تاسف ، سیل بازی و سیاسی کاری با سیل نیز برای عده ای که آگاهانه یا نا آگاهانه آب در آسیاب دشمنان خارجی می ریزند جزئی از برنامه هایی بود که خود عارضه ای گرفتار کننده است وامید دارم خداوند این عارضه را نیز از سر ملت دور کند ، چرا که درپی هر حادثه ای متاسفانه یک وجه سیاسی برای آن پیدا می شود و به نظر من این ها خیانت های بزرگی است و نباید موضوع سیل و سیل زدگان را موضوع دعوای سیاسی قراردهیم بلکه باید منشاء وحدت و یکپارچگی ملی برای ارائه خدمات باشد . نباید فراموش کنیم مهری که ازسوی مردم ایران به سمت آسیب دیدگان سیل سرازیر شد انسجامی را به وجود آورد که قابل تقدیراست .

همان گونه که تفکر و برنامه های ما در وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی برای کمک های همه جانبه به آسیب دیدگان سیل از لحظه وقوع سیل آغاز شد فعالیت شبانه روزی دبیرخانه دائمی ستاد حمایت و رسیدگی به مشکلات هموطنان آسیب دیده ادامه دارد و اتفاقا هنرمندی ما در آن جاست که پس از فروکش کردن هیجان های روزهای نخست سیل ، تا روز آخر و تا زمان عادی شدن زندگی برای تک تک افراد به فعالیت خود در این دبیرخانه ادامه دهیم و ابعاد گوناگون این موضوع آنقدر برایمان اهمیت دارد که تمام دیدارهای نوروزی را در وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی و سازمان های تابعه لغوکردیم و همه نشست ها از آغازسال با موضوع رسیدگی به آسیب دیدگان سیل دنبال شد .

تمام توان خود را به کار می بندیم و تمامی دستگاه های تابعه این وزارتخانه از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات هموطنان دریغ نمی کنند . گروه های تحت پوشش سازمان های بیمه گر و سازمان های خدمت رسان تابعه این وزارتخانه بایستی از خدمات این دستگاه ها برخوردار باشند. بازنشستگان تأمین اجتماعی باید این سازمان را در شرایط سخت پشتیبان خود بدانند و تأمین اجتماعی باید مسائل آنان را پیگیری کند. به طور حتم دستگاه های تابعه آسیب دیدگان را همچون اعضای خانواده خود می دانند و از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای خدمت رسانی استفاده می کنند . هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های مختلف نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد و به ویژه از ظرفیت شرکتهای سرمایه گذاری نیز برای امداد رسانی و رفع مشکلات آسیب دیدگان استفاده می شود.
بر ادامه اقدامات و خدمات این وزارتخانه و دستگاه های تابعه در مناطق سیل زده تاکید دارم وپس از مرحله امداد رسانی که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است ، برای ساماندهی زندگی مردم این مناطق نیز وظایف و تعهداتی برعهده خواهیم داشت که برقراری بیمه بیکاری برای افراد شاغل و تحت پوشش تأمین اجتماعی از مهمترین این مسائل است. در زمینه مشاغل غیر رسمی و فاقد بیمه نیز بایستی از منابع دولتی برای حمایت از افراد نیز استفاده می شود. در مرحله بعد از آن نیز باید برای شروع دوباره کارها و احیای واحدهای تولیدی برنامه ریزی کنیم و در کنار تولید کنندگان و کارگران باشیم تا رونق اقتصادی و زندگی عادی در این مناطق بار دیگر از سرگرفته شود و این موضوع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام گذاری شده است اهمیت مضاعف دارد و بایستی برای رونق زندگی مردم در مناطق سیل زده تلاش مضاعف داشته باشیم.

کمک به سیل زدگان باید منشاء وحدت و یکپارچگی ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد و یکپارچگی ملی در شرایط کنونی بسیار مهم است و برای کمک به هموطنان سیل زده به وحدت ملی نیاز داریم و همه دستگاهها باید با هماهنگی ستاد بحران کمک و حمایت های خود را انجام دهند و خوشبختانه وحدت خوبی میان دستگاهها وجود دارد و همگی همکاری خوبی با ستاد مرکزی بحران دارند و در کنار هم کار می کنند .و فراموش نکنیم جامعه آسیب دیده درشرایط فعلی نیاز به بازسازی روحی دارد و مناطق سیل زده نباید آوردگاه جناح های سیاسی باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: