کد خبر: ۲۲۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 08
زخم دهانه رحم در زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند شایع‌تر است همچنین در زنان باردار و دختران نیز به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است به وجود آید اما زخم دهانه رحم بعد از سن یائسگی بسیار نادر است
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: زخم دهانه رحم در زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند، شایع‌تر است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر آزاده اکبری سنه  درباره زخم دهانه رحم<Wound cervix> اظهار کرد: زخم دهانه رحم، زمانی که سلول‌های نرم غدد لنفاوی در داخل کانال دهانه رحم به سطح بیرونی آن رشد کنند به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه دهانه رحم در گردن رحم یعنی جایی که رحم به مهبل(واژن) متصل است قرار دارد، افزود: شایع‌ترین نشانه‌های زخم دهانه رحم ترشحات مخاطی روشن و بدبو، لکه بینی بین پریود، درد و خونریزی در هنگام رابطه جنسی یا بعد از آن است همچنین در برخی از افراد بدون نشانه بوده که تنها با معاینه ‍‍‍پزشک قابل تشخیص است.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی عنوان کرد: در برخی از مواقع زخم دهانه رحم می‌تواند به خاطر بیماری‌های دیگری همچون عفونت، فیبروئید یا پولیپ، آندومتریوزُ مشکلات مربوط به IUD ، حاملگی یا احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم باشد که برای تشخیص فرد باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرد و تست پاپ‌اسمیر برای تشخیص بیماری انجام شود.

اکبری سنه خاطر نشان کرد: زخم دهانه رحم در زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند شایع‌تر است همچنین در زنان باردار و دختران نیز به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است به وجود آید اما زخم دهانه رحم بعد از سن یائسگی بسیار نادر است.

وی گفت: برای فرد مبتلا به زخم دهانه رحم اولین گام دارو درمانی است اما اگر مصرف دارو موجب بهبود فرد نشد بنابر تشخیص پزشک معالج باید از سایر روش‌ها همچون فریز کردن دهانه رحم یا سوزاندن آن استفاده کرد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: