کد خبر: ۲۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 07
در روز‌های ابتدایی سال به واسطه تعطیلی قیمت‌های اعلامی در بازار طلا و سکه آن‌چنان رسمی نبود، اما در همین شرایط ارزش اونس جهانی بر بازار بسیار تعیین‌کننده بود
شفا آنلاین>بیمه و بانک>یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه سکه تمام در حدود ۴۶۰ هزار تومان حباب دارد، گفت: به دلیل عدم فعالیت واحد‌های صنفی در ایام تعطیلات عید نوروز و وجود تقاضا برای سکه، ارزش سکه تمام روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:محمد کشتی آرای در رابطه با وضعیت ارزش‌گذاری طلا و سکه در دو هفته ابتدایی سال جاری گفت: در روز‌های ابتدایی سال به واسطه تعطیلی قیمت‌های اعلامی در بازار طلا و سکه آن‌چنان رسمی نبود، اما در همین شرایط ارزش اونس جهانی بر بازار بسیار تعیین‌کننده بود.

این کارشناس بازار طلا و سکه یادآور شد: اونس جهانی با توجه به اتفاقات حاکم بر بازار و حوزه جهانی نفت باوجودآنکه ارزش ۱۳۰۰ دلار را در روز‌های انتهایی سال گذشته برای خود انتخاب کرده بود تا هفتم فروردین‌ماه روند صعودی را برای خود انتخاب کرد و به ارزش ۱۳۷۱ دلار رسید که این ارزش در هفته دوم فروردین‌ماه ماندگار نبود و رفته‌رفته ارزش اونس طی یک هفته با کاهش ۲۴ دلاری به ارزش ۱۲۹۳ دلار رسید.

وی یادآور شد: در همین مدت با کاهش حجم تقاضا در بازار ارز، ارزش دلار روند نزولی به خود گرفت، اما به واسطه تعطیلی واحد‌های صنفی و کاهش عرضه در بازار طلا و سکه و وجود تقاضا در این بازار ارزش سکه تمام از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرای روز جاری (۱۵ فروردین) را شروع کار بازار به‌صورت رسمی دانست و بیان کرد: طی معاملات روز جاری قیمت‌ها تا حدودی افت داشته و با توجه به ارزش ۱۲۹۳ دلاری اونس جهانی ارزش هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون و ۶۹۰ هزار، طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار، ربع‌سکه ۱ میلیون و ۶۴۰ هزار و سکه گرمی ۸۸۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: هر مثقال طلای خام ۱۷ عیار ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۲۹ هزار تومان قیمت دارد که با توجه به قیمت‌ها سکه تمام در حدود ۴۶۰ هزار تومان حباب دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: