کد خبر: ۲۲۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 03
اسطوخودوس گیاهى است که به حالت خودرو در تپه‌ها و کوه‌ها وجود دارد و روى برگ‌هاى آن کرک‌هاى به خصوصى دیده مى‌شود، که روى آنها کیسه‌هاى بسیار ریز ذره بینى، محتوى اسانس‌هاى معطر قرار گرفته است و اگر دست به برگ‌ها برسد، کیسه پاره و اسانس پراکنده مى‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>یک پزشک طب سنتی طرز تهیه شربت و مربایی برای افزایش شادی, رفع وسواس و غم را تشریح کرد.

 به گزارش شفا آنلاین:سید جلال مصطفوی کاشانی درباره اسطوخودوس اظهار داشت: اسطوخودوس گیاهى است که به حالت خودرو در تپه‌ها و کوه‌ها وجود دارد و روى برگ‌هاى آن کرک‌هاى به خصوصى دیده مى‌شود، که روى آنها کیسه‌هاى بسیار ریز ذره بینى، محتوى اسانس‌هاى معطر قرار گرفته است و اگر دست به برگ‌ها برسد، کیسه پاره و اسانس پراکنده مى‌شود.

مربای اسطوخودوس رافع غم, وسواس و موجب تفریح و شادی بدن<Fun and body happiness> است

در مجموعه مرحوم سید جلال مصطفوی کاشانی آمده است: از گل اسطوخودوس مربا تهیه می‌کنند، با شکر یا عسل و هر شب به اندازه اى که از گل آن یک مثقال مصرف کنند و اگر به طور مداوم ادامه دهند, رافع غم, وسواس و موجب تفریح و شادی بدن است.

همچنین طرز تهیه مرباى اسطوخودوس مانند سایر مرباها است و مقدار شکر یا عسل دو برابر وزن اسطوخودوس باید باشد، و اگر هر روز 15 گرم از این مربا خورده شود مفرح و شادی آور است, مقوى حافظه و ذهن است.

طرز تهیه شربت اسطوخودوس
به گفته وی به همین منظور مى‌توان شربت اسطوخودوس را نیز تهیه کرد به این ترتیب که 100 گرم اسطوخودوس خشک را در 900 گرم آب و 100 گرم گلاب یک شب تا صبح بخیسانند و صبح به طور ملایم بجوشانند تا یک سوم آن باقى بماند. سپس صاف کرده - 450 گرم قند یا عسل در آن داخل ریخته و بجوشانند تا قوام آن مانند شربت غلیظ شود و روزى 2 قاشق غذا خورى از این شربت خورده شود.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: