کد خبر: ۲۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 26
مسئله اضطراب اجتماعی به صورت خجالت زدگی و عدم تمایل به حضور در جمع است و فرد هنگامی که در جمعی وارد می شود یک اضطراب تنش و فشاری را تجربه می کند که تلاش دارد هرچه سریعتر از آن محیط خارج شود حتی اگر حضورش منفعتی داشته باشد
شفاآنلاین>اجتماعی>روانشناسی>یک روانشناس گفت: اضطراب اجتماعی با هراس اجتماعی یا هراس از جمعیت تفاوت دارد هراس از جمعیت هنگامی است که فرد وارد فضایی پر از جمعیت شود که در آن لحظه دچار اضطراب می‌شود.

 در خصوص اضطراب اجتماعی اظهار کرد: اضطراب اجتماعی به صورت یک اختلال بارز در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود در بزرگسالان هم این اختلال وجود دارد، اما فرد بزرگسال به دلیل تجربه‌های زیاد می‌تواند این اضطراب را پنهان کند.‌

این روانشناس در ادامه بیان کرد: فردی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی است سعی می‌کند از حضور رو در رو با افراد دیگر خودداری کند و حرف‌های خود را به صورت پیغام و یا از طریق تلفن به دیگری منتقل کند و همچنین در مهمانی‌ها سعی دارد کمتر دیده شود.

عباسی گفت: کودکان ونوجوانان تجربه مخفی کردن اضطراب<Anxiety> خود را ندارد بنابراین در مدرسه تحت تاثیر رفتار معلمان و همسالان این اضطراب آشکار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله اضطراب اجتماعی به صورت خجالت زدگی و عدم تمایل به حضور در جمع است و فرد هنگامی که در جمعی وارد می شود یک اضطراب تنش و فشاری را تجربه می کند که تلاش دارد هرچه سریعتر از آن محیط خارج شود حتی اگر حضورش منفعتی داشته باشد.

این روانشناس اشاره کرد: اضطراب اجتماعی با هراس اجتماعی یا هراس از جمعیت تفاوت دارد هراس از جمعیت هنگامی است که فرد وارد فضایی پر از جمعیت شود که در آن لحظه دچار اضطراب می‌شود.

وی با بیان اینکه اضطراب اجتماعی عمیق‌تر از هراس اجتماعی است، افزود: ریشه اصطراب اجتماعی به تحقیر‌هایی که فرد در گذشته شده و یا والدین سخت گیری داشته برمی‌گردد.

عباسی در ادامه اظهار داشت: درمان اختلال اضطراب اجتماعی از هراس اجتماعی سنگین‌تر است یکی از این درمان‌ها بازسازی مجدد موضوعات گذشته فرد است که باعث اضطراب در فرد شده است.

این روانشناس گفت: از دیگر راهکار‌های برای درمان اضطراب اجتماعی تغییر در نگرش‌ها و باور‌های فرد در مورد اجتماع است همچنین می‌توان با تمرین‌های رفتاری مثل برگزاری کنفرانس و معاشرت بیشتر با دیگران این اختلال را درمان کرد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم از نظر روانشناختی فرد را قوی‌تر کنیم و از اتفاقات آسیب‌زای گذشته دورش کنیم می‌توانیم در درمان به فرد کمک کنیم.yjc

 لیلی عباسی

 روانشناس و مشاور 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: