کد خبر: ۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 19
شفا آنلاين-بلفریت یا التهاب لبه پلک‌ها یک بیماری مزمن چشمی است که در پلک‌ها، شوره هایی شبیه شوره سر ایجاد می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاين،مهران نیکخو فوق تخصص قرنیه گفت: در بروز بلفریت یا التهاب لبه پلک چند عامل مثل عفونت‌های میکروبی، عفونت‌های قارچی دخیل هستند ولی شایع ترین علت آن عاملی شبیه شوره سر است.

وی در ادامه افزود: همان عاملی که شوره سر را ایجاد می کند، باعث شوره زدن در لبه‌های پلک نیز می شوند و در سنین میانسالی و خانم ها شایع تر است.
نیکخو با بیان اینکه علت دقیق التهاب لبه پلک مشخص نشده اظهار داشت: چربی‌های غدد چربی مژه ها تغییر می‌کنند و ورود و زندگی قارچ‌ها را در پلک‌ها میسر می‌کنند.
این فوق تخصص قرنیه با اشاره به این که بیماری بلفریت، خطرناک نیست تصریح کرد: علائم بیماری، احساس جسم خارجی در چشم، خارش و سوزش چشم، ریختن مژه‌ها و شوره‌هایی به رنگ سفید هستند.
وی گفت: شوره سفید و آردی رنگ در فرمی که علل آن از نوع شوره سر است دیده می‌شود، اما در نوع میکروبی، شوره‌ها زرد رنگ و بزرگ می‌شوند و با کندن مژه‌ها، پلک دچار خونریزی می‌شود.
این متخصص چشم با بیان اینکه این بیماری به راحتی بهبود نمی یابد،‌ اظهار داشت: بلفریت بیماری مزمنی است و بهترین روش درمان این است که بیمار شب هنگام، ابتدا به مدت 3 الی 4 دقیقه، کمپرسی گرم روی چشم‌های بسته داشته باشد، سپس چشم ها را با شامپو بچه رقیق شده ماساژ دهد و آبکشی کند.
وی افزود: با مراجعه پزشک و تشخیص میکروبی بودن بیماری برای یک دوره آنتی بیوتیک خوراکی تجویز می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: