کد خبر: ۲۲۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 23
با کاهش آب خروجی سدهای گلستان، خطر سیلاب کاملاً برطرف شده است
شفاآنلاین>اجتماعی> معاون عمرانی استاندار گلستان از کاهش آب خروجی از سدها و ازبرطرف شدن خطر سیل در گلستان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،با شروع فعالیت سامانه سرد بارشی از روز یکشنبه در استان گلستان طوفان، سیل<Flood>، برف و کولاک و رانش زمین مهمان ناخوانده استان گلستان شد و خساراتی را به شهرهای گلستان وارد کرد.

میرمحمد غراوی، معاون عمانی استاندار گلستان اظهار کرد: با کاهش آب خروجی سدهای گلستان، خطر سیلاب کاملاً برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سیل در گلستان تاکنون دو نفر فوت کرده اند، گفت: با مساعد شدن هوا از امروز امدادرسانی با قوت و شدت بیشتری ادامه می یابد.

بنا به اعلام پلیس راه گلستان به علت سیلاب و آب گرفتگی معابر و عدم ایمنی، محورهای محور توسکستان، خوش ییلاق، گرگان به آق قلا ویساقی به کردکوی تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

قره جه طیار، نماینده مردم شرق گلستان در رابطه با کمک به سیل زدگان اظهار کرد: هر خانواری که منزل مسکونی آنها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده باشد مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین این خانواده‌ها از مبالغ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و هفت میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهرمند می‌شوند.

جلسه مدیریت بحران بنیادمسکن شهرستان های غرب استان گلستان هم به میزبانی بنیادمسکن شهرستان گرگان و آق قلا با هدف بررسی خسارات مربوط به سیلاب در شهرهای غرب استان تشکیل شد.

مدیربنیادمسکن شهرستان گرگان و آق قلا در این جلسه اظهار کرد: ۷۶ روستای شهرستان آق قلا و شهر آق قلا در زیر آب هستند و تقریباً تمام واحدهای روستایی و شهر آق قلا دچار تخریب و آب گرفتگی شده اند.

وی افزود: طبق ارزیابی های اولیه حدود ۳۰ هزار نفر از مردم شهرستان آق قلا درگیر سیل هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر به منظور بازدید و بررسی روند امدادرسانی وارد استان گلستان شده است، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش به همراه وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بنیاد مستضعفان برای بررسی شرایط سیل در استان گلستان وارد فرودگاه گرگان شدند.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان گرگان از آمادگی چهار واحد آموزشی برای اسکان اضطراری هم استانی های گلستانی در روستاهای محمدآباد، امیرآباد و کریم آباد خبر داد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: