کد خبر: ۲۲۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 22
یک آزمایش خون معمولی ، شمارش کامل خون است که همچنینCBC نامیده می شود، برای شمارش گلبول های قرمز و سفید و همچنین اندازه گیری هموگلوبین و سایر اجزای خون. این آزمایش می تواند کم خونی ، عفونت و حتی سرطان خون را کشف کند
شفاآنلاین>سلامت> یک آزمایش خون معمولی ، شمارش کامل خون است که همچنینCBC نامیده می شود، برای شمارش گلبول های قرمز و سفید و همچنین اندازه گیری هموگلوبین و سایر اجزای خون. این آزمایش می تواند کم خونی ، عفونت و حتی سرطان خون را کشف کند.

به گزارش شفاآنلاین، یکی دیگر از آزمایش های رایج، پانل متابولیک پایه برای بررسی قلب، کلیه و عملکرد کبد شما با نگاه کردن به سطح قند خون، کلسیم و الکترولیت می باشد. برای بررسی خطر ابتلا به بیماری قلبی، ممکن است یک پانل لیپوپروتئین داشته باشید که سطح چربی های خونتان را اندازه گیری می کند، مانند کلسترول خوب (HDL)، کلسترول بد (LDL)و تری گلیسیرید

درک کاملنتایج آزمایش خون شما می تواند به شما در تصمیم گیری های خوب در مورد رژیم غذایی و شیوه زندگی کمک کند. در اینجا 10 چیز است که پزشک شما ممکن است در مورد نتایج شما از آزمایش خون به شما نگوید، مگر اینکه شما بدانید که می توانید بپرسید.

1. اخبار خوب درباره نتایج تست خون(Blood) من چیست؟

معمولا آزمایشات خون معمولی برای بررسی مشکلات انجام می شود، بنابراین اگر نتایج CBC، خون و کلسترول شما در حد نرمال قرار گیرد، ممکن است گزارش شما به شما نرسد.. اما حتی اگر موارد ظاهری طبیعی باشند، مطمئن باشید که پیگیری و بررسی آزمایش خون خود را با پزشک، پرستار یا پرستار خود در نظر بگیرید.

 2-عادی ، می تواند بین مردان و زنان متفاوت باشد

اگر نتایج تست خون شما را با افرادی که از جنس مخالف هستند مقایسه کنید، ممکن است برای پیدا کردن تفاوت ها شگفت زده شوید. به عنوان مثال، محدوده مرجع نرمال برای تعداد گلبول های قرمز در یک شمارش کامل خون بین 5 تا 6 میلیون سلول در هر میکرولیتر برای یک انسان است، اما برای زنان، آن بین 4 میلیون و 5 میلیون است.

3-عادی  ،می تواند یا ممکن است با سن متفاوت باشد

برای برخی از آزمایشها، مانند آزمون هموگلوبین ، نتایج طبیعی بر حسب سن متفاوت است. برای کودکان، برای مثال، میزان هموگلوبین حدود 11 تا 13 گرم / دسی لیتر (g / dl) طبیعی است، در حالی که برای مردان، مقدار حدود 14 تا 17 گرم در دسی لیتر است و برای زنان 12 تا 15 گرم / dl طبیعی است اما برای آزمایش های دیگر مانند کلسترولLDL ، سطح کمتر از 100 میلی گرم / دسی لیتر (mg / dl) بدون در نظر گرفتن سن، مطلوب است. سن شما و دیگر عوامل خطر بیماری(Sickness) قلبی ممکن است بر روی واکنش پزشک تاثیر بگذارد، اگر آزمایش خون شما سطح کلسترولLDL بالاتر از حد مطلوب را نشان دهد. اگر شما یک مرد بیش از 45 سال و یا یک زن بیش از 55 سال داشته باشید و یا بیماری قلبی یا دیابت داشته باشید، پزشک شما به شما توصیه می کند که میزان کلسترول LDL خود را کاهش دهید در صورتی که بالاتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد.

4. نتایج "مثبت" ممکن است اخبار مثبت نباشد

برخی از آزمایشات خون برای شناسایی مولکولی در نمونه خون ، از طریق جستجوی نشانگرهای مولکولی، از جمله آزمایش کم خونی سلول های خونی ، آزمایش HIV، آزمایش هپاتیتC و آزمایش ژن BRCA1 یا BRCA2برای خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان است. نتایج مثبت در نظر گرفته می شود، زمانی که آزمون نشانگر بیماری - DNA، آنتی بادی یا پروتئین - آن را دنبال می کند. در این موارد، یک نتیجه مثبت آزمایش به این معنی است که شما ممکن است بیماری یا اختلال یا در مورد بیماری های عفونی داشته باشید که ممکن است در گذشته آن را داشته باشید.

5. نتیجه آزمون "منفی" معمولا اخبار خوب است

در مورد آزمایش خون، "منفی" همانند "بد" نیست. یک نتیجه منفی بدان معناست که آزمایش آن چیزی را که به دنبال آن بود پیدا نکرد، چه اینکه یک نشانگر بیماری یا یک عامل خطر برای یک وضعیت سلامتی بود. هنگامی که شما یک آزمایش خون برای بررسی بیماری عفونی داشته اید - به عنوان مثال آزمایشی آزمایشی آزمایشی اینترفرون برای سل، مثلا - بازگشت منفی نتیجه خبر خوب است - به این معنی که در آزمون هیچ شواهدی از عفونت یافت نشد.

6- نتایج تست مثبت کاذب ممکن است

اولین تست غربالگری برای یک بیماری، باید با آزمایش دوم و دقیقتر تأیید شود تا ببیند آیا نتایج برای سلامتی شما دقیق و معنی دار است یا خیر. یک مثال آزمون سریع اچ آی وی است که اغلب دقیق است، اما به ندرت مثبت کاذب را به وجود می آورد (بدین معنی که نتیجه آزمایش مثبت است، اما فرد واقعا بیماری ندارد). این می تواند با تست های خاصی که آنتی بادی ها را اندازه گیری می کند، رخ دهد، زیرا ممکن است یک فرد ممکن است دارای بیماری ایمنی (مانند آرتریت روماتوئید یا مولتیپل میلوما ) باشد که همچنین آنتی بادی ها تولید می کند و با آزمایش مواجه می شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: