کد خبر: ۲۲۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 21
علاقه نداشتن به معرفی، جلب توجه معکوس، تصمیم به فعالیت برای مدت کوتاه در شبکه های اجتماعی، قصد بر ناشناس باقی ماندن، تردید در تصمیم و انتخاب، نداشتن تمایل برای بیان جنسیت، تمایل به ارائه یک شخصیت مبهم از خود، محک زدن دیگر افراد، بی حوصلگی، گاهی افسردگی با نوشتن عبارت فاقد عکس در بیو و ابراز بی محابای مطالب
شفاآنلاین>اجتماعی>تصمیم گیری افراد برای انتخاب عکس پروفایل شان در شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. عده‌ای عکس خودشان را می‌گذارند، عده‌ای عکس طبیعت، عده‌ای عکسی از یک محل تاریخی و .... آن چه در این بین مهم و قابل توجه می‌شود، این است که حدود ۷ درصد رابطه از طریق زبان و گفتار است و بقیه به وسیله صوت، لحن، زبان بدن، اشارات، تصویر، تصورات و تخیلات ابراز می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،در فضای مجازی، افراد از عکس پروفایل به عنوان شناسه معرفی استفاده می کنند که حاوی یک پیام ذهنی<Mentally> و غیرکلامی است. در همین زمینه، پُست ها، عکس نوشته ها، نام کاربری، شناسه رمز، امضا، استیکرهای مورد استفاده و … همه از این ویژگی برخوردارند.

به عبارتی در انتخاب این شاخصه ها، خودآگاه و ناخودآگاه (که نقش بسیار ویژه ای دارد) ما به طور غیرمستقیم و به عنوان یک رفتار غیرکلامی به بیان دیدگاه های خود می پردازیم. رایج ترین انتخاب های افراد برای عکس پروفایل شان را دسته بندی کرده ایم و نکاتی درباره رفتارشناسی بر اساس آن تقدیم می شود.

۵ نکته مهم درباره این نوع شخصیت شناسی

قبل از مطالعه این مطلب و رفتارشناسی بر اساس عکس پروفایل افراد در شبکه های اجتماعی، باید پنج نکته مهم را بدانید:

۱- مسائل روان شناختی، واجد هویتی با آزمون و خطاست، بنابراین موارد تقدیمی، اطلاق تام ندارد.

۲- مطالعه رفتار یک شخص از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است.

۳- بیان این موارد، لزوماً دلیل بر غیر طبیعی بودن رفتار نیست.

۴- قضاوت درباره رفتار یک شخص، نیاز به دریافت شرح حال کامل و مصاحبه چهره به چهره دارد. بنابراین ارزیابی در این زمینه، تنها به بخشی از رفتار آدمی اشاره دارد.

۵- هدف کلی، تاکید بر این نکته است که هیچ رفتاری (کلامی و غیرکلامی یا خودآگاه و ناخودآگاه) بی معنی نیست.

عکس کارتون

حاکی از تمایل به رویا و تخیل، فرار ناخودآگاه از واقعیات زندگی، به نوعی مشغولیت به بازی کودکانه، کودک درون فعال، نشانی از تحرک و فعالیت و جنب و جوش، اهل مزاح و شوخی و طنز، مملو از شیطنت های دوران کودکی.

عکس ترسناک و مخوف، نشانی از اضطراب و ترس و وحشت درونی، در جست و جوی خطر، وجود تمایلات خودآزارانه یا دگرآزارانه، آشفتگی ذهن و رفتار، اهل بگو مگو و جر و بحث، عموماً ناسازگار و نمادی از عصبانیت و پرخاشگری در شخصیت.

عکس کودک

اعلام نقش مادری، برگشت ناخودآگاه به زمان کودکی، در جست وجوی صداقت و مهربانی و روراستی دوران کودکی، به دنبال حمایت و نوازش خانواده و محیط اطراف، نمادی از پاک نهادی، گاهی نشان از اضطراب و ترس و افسردگی که خود را با تمایل به برگشت به زمان کودکی و جلب توجه و محبت آن زمان نشان می دهد، نشانی از مظلومیت و وابستگی بیش از حد به خانواده.

نداشتن عکس

علاقه نداشتن به معرفی، جلب توجه معکوس، تصمیم به فعالیت برای مدت کوتاه در شبکه های اجتماعی، قصد بر ناشناس باقی ماندن، تردید در تصمیم و انتخاب، نداشتن تمایل برای بیان جنسیت، تمایل به ارائه یک شخصیت مبهم از خود، محک زدن دیگر افراد، بی حوصلگی، گاهی افسردگی با نوشتن عبارت فاقد عکس در بیو و ابراز بی محابای مطالب.

عکس خود شخص

بیانی از صداقت و روراستی، خوشبین به دیگران، ساده دلی، گاهی نشان از مطرح کردن خود (در صورت ژست خاص) و گاهی تمایل به جذب محبت دیگران (در صورت ژست خاص)

عکس تاریخی

اهل گفت وگو، تمایل به ارائه توضیحات و جزئیات یک مطلب، همذات پنداری و تمایل به تقلید از مشاهیر حوزه ادب و فرهنگ و تاریخ، گاهی تمایل به کم حرفی (به رغم پُرنویسی!)، گرایش بیشتر به درون گرایی، علاقه مند به کاوش و دارای ذهنی جست وجوگر.

عکس هایی با تم عاشقانه

(عکس هایی با تم عاشقانه شامل دختران دلفریب، قلب تیرخورده! برهنگی، درآغوش گرفتن و … می شود) در جست وجوی محبت، عواطف بسیار شکننده، در بسیاری از موارد بیان کننده تجربه حداقل یک بار شکست عشقی، وجود اضطراب<Anxiety> و تنش و افسردگی و غم و اندوه در مقاطعی از زندگی، تمایل به انزوا، عموماً زودرنج، احساس خستگی زودرس، وابستگی عاطفی شدید، واجد تمایلات آشکار یا سرکوب شده جنسی و گاهی دارای تفکرات بدبینانه با توجه به شکست عشقی قبلی.

عکس طبیعت

ابراز ویژگی مهربانی، بیان لطافت و زیبایی، علاقه به محل تولد، در جست وجوی صلح و آرامش، گاهی نماد مهد و زمین و مادر، نداشتن علاقه به شرکت در بحث های جنجالی و تنش آور، گاهی نشان از اضطراب درون فرد که به دنبال آرامش طبیعت است. در خور ذکر است که این گزینه، مورد استفاده عموم خانم هاست و البته نوع عکس یعنی گل، گیاه، حیوان و … در جای خود معنای خاص خود را دارد.عصر شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: