کد خبر: ۲۲۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 18
استفاده از تجربیات بنیاد مسکن در اجرای مسکن شهری، استفاده از تجربیات مثبت مسکن مهر بویژه در بخش خود مالکی، اجرای طرح بر مبنای مشارکت متقاضیان بخشی از ویژگی‌های طرح است
شفاآنلاین>بیمه و بانک> جـــــــواد حق‌شناس معاون مســـــــــکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: طبق برنامه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با محوریت ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر که در محدوده هدف بنیاد مسکن قرار دارد، به سازندگان ۷۵ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، وی ویژگی‌های احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ را تشریح کرد و گفت: استفاده از تجربیات بنیاد مسکن در اجرای مسکن شهری، استفاده از تجربیات مثبت مسکن مهر بویژه در بخش خود مالکی، اجرای طرح بر مبنای مشارکت متقاضیان بخشی از ویژگی‌های طرح است.

به گفته حق‌شناس، تأمین مالی مطمئن از طریق انتخاب متقاضیان مؤثر، ایجاد طرح سامانه پشتیبان اجرا با تأمین حواله مصالح و خدمات فنی بخش دیگری از ویژگی‌های طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن در شهرهای کوچک است.

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده
مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که قیمت مسکن قرار نیست بعد از عید به‌طور عجیب و غریبی بالا برود و نهایتاً معادل تورم خواهد بود، گفت: این تصور که مسائل را به برهه‌های زمانی قبل و بعد از اتفاقات تقسیم کنیم همواره در جامعه ایران وجود داشته و دارد.

وی افزود: بسیاری افراد تصور می‌کنند قیمت خانه و سایر کالاها قرار است در سال ۱۳۹۸ دچار جهش شود. اما با توجه به تجربه ۵۰ ساله‌ای که در حوزه املاک دارم می‌گویم سال آینده مطلقاً جهش قیمت اتفاق نمی‌افتد و قیمت مسکن نهایتاً معادل نرخ تورم افزایش می‌یابد.

وقتی سال ۱۳۹۱ یک‌مرتبه قیمت ارز بالا رفت قیمت ملک هم مانند سایر کالاها سه برابر شد. بعد که قیمت دلار به ۴۰۰۰ تومان رسید شاهد ثبات بازار مسکن بودیم که تا پنج سال ادامه یافت. مجدداً در سال ۱۳۹۷ پرش قیمت(Price) ارز و کاهش ساخت و ساز، اثر خود را در بازار مسکن گذاشت. بنابراین کلید ایجاد تعادل در بازار مسکن، تناسب بین عرضه و تقاضا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: