کد خبر: ۲۲۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 14
بر اساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوتنبرگ در آلمان صورت گرفته، آلودگی هوا سالانه بیش از مصرف دخانیات جان می‌گیرد؛ چرا که سازمان جهانی بهداشت، در سال 2015 میلادی مرگ و میر ناشی از دخانیات را در سطح جهانی 7.2 میلیون نفر اعلام کرد
شفاآنلاین>سلامت> بر اساس مطالعات، سالانه 8.8 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر حمله قلبی و سکته مغزی ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که این رقم بیشتر از مرگ و میرهای ناشی از مصرف دخانیات است.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوتنبرگ در آلمان صورت گرفته، آلودگی هوا سالانه بیش از مصرف دخانیات جان می‌گیرد؛ چرا که سازمان جهانی بهداشت، در سال 2015 میلادی مرگ و میر ناشی از دخانیات را در سطح جهانی 7.2 میلیون نفر اعلام کرد!

بر اساس این گزارش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی منتسب به آلودگی هوا بسیار بیشتر از حد انتظار است و می‌توان گفت به ازای هر 100 هزار نفر در جهان، آلودگی (Contamination)هوا منجر به 120 مورد مرگ بیشتر می‌شود.

محققان بر این باورند که آلودگی هوا حتی بر افرادی که هنوز متولد نشده‌اند نیز تاثیرگذار است. افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های تنفسی، افزایش استرس اکسیداتیو و به تبع آن دیابت(Diabetes) و فشار خون تنها بهشی از اثرات آلودگی هواست.

محققان انگلیسی به تازگی دریافتند بین آلودگی هوا و بزرگ شدن بطن‌های قلب ارتباط وجود دارد. بر اساس این تحقیقات دو ماده اکسید نیتروژن و ذرات معلق که هر دو ناشی از آلودگی ترافیکی است، بیشترین ارتباط را با تغییر اندازه بطن‌های قلب دارند.

محققان دانشگاه چونگ شان در تایوان، فلزات سنگین موجود در آلودگی هوا را با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان مرتبط می دانند و بر اساس مطالعات احتمال ابتلا به سرطان دهان در افرادی که در معرض سطوح بالای ذرات ریز معلق هوا قرار دارند، 43 درصد بیشتر است

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نیز نشان می دهد آلودگی هوا موجب بروز بیماری مزمن کلیه (CKD) می‌شود.

نتایج این مطالعه در نشریه European Heart Journal منتشر شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: