کد خبر: ۲۲۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 14
به گفته محققان مرکز تحقیقات سرطان فِرد هاچینسون واشنگتن، این آنتی بادی موسوم به CIS۴۳ بهتر از هر آنتی بادی دیگری در مقابل مالاریا نقش حفاظتی دارد
شفاآنلاین>سلامت> تیمی از دانشمندان یک آنتی بادی جدید انسانی کشف کرده اند که می تواند از طریق پیوند بخش خاصی از سطح پروتئین یافت شده در تمام انواع انگل های مالاریا در دنیا از عفونت مالاریا پیشگیری کنند.

به گزارش شفاآنلاین، به گفته محققان مرکز تحقیقات سرطان فِرد هاچینسون واشنگتن، این آنتی بادی موسوم به CIS۴۳ بهتر از هر آنتی بادی دیگری در مقابل مالاریا نقش حفاظتی دارد.

«ماری پانکرا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در این مطالعه، محل پیوند منحصربه فردی بر روی سطح پروتئین موسوم به پروتئین circumsporozoite (CSP) شناسایی شد که می‌تواند برای تولید واکسنی مورداستفاده قرار گیرد که سیستم ایمنی بدن را برای تولید این نوع آنتی بادی فریب می‌دهد.»

در این مطالعه، آنتی بادی انسانی از فرد حفاظت شده که واکسن آزمایشی حاوی انگل‌های ضعیف شده مالاریا را دریافت کرده بود، جدا شد.

یافته‌ها نشان دهنده مسیر جدیدی برای پیشگیری(prevention) از مالاریا است.

محققان عنوان می‌کنند در صورتیکه این آنتی بادی بر روی انسان مؤثر باشد، می‌تواند به طور مستقیم برای بیماران مبتلا به مالاریا تجویز شود و ممکن است تا مدت بالغ بر ۶ ماه از بیماری(Sickness) پیشگیری کند. داروهای موجود فعلی باید روزانه مصرف شوند.

طبق گزارش جهانی مالاریا در سال ۲۰۱۶، ۲۱۲ میلیون مورد ابتلاء به مالاریا در جهان در سال ۲۰۱۵ وجود داشته که ۴,۲۹۰,۰۰۰ مورد مرگ به ثبت رسیده است.

مالاریا از طریق انگل پلاسمودیوم ایجاد شده و از طریق نیش پشه آنوفلا در بدن انسان پخش می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: