کد خبر: ۲۲۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 14
توصیه همیشگی متخصصین پوست و مو به عدم کاشت است زیرا به طور کلی دست کاری ناخن در حد یک مانیکور ساده نیز برای سلامت این عضو خطرناک است
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص پوست و مو گفت: با انجام مانیکور، پرده بسیار ظریف روی ناخن عقب رانده شده و راه ورود باکتری و قارچ باز خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد رضوانی متخصص پوست و مو با اشاره به افزایش علاقه به کاشت ناخن اظهار داشت: توصیه همیشگی متخصصین پوست(Skin) و مو به عدم کاشت است زیرا به طور کلی دست کاری ناخن در حد یک مانیکور ساده نیز برای سلامت این عضو خطرناک است.

وی ادامه داد: در حالت طبیعی پوستی بسیار نازک روی صفحه ناخن قرار گرفته که از آن محافظت می‌کند؛ پرده‌ای بسیار ظریف به‌نام «کوتیکل» که از ورود باکتری و قارچ به داخل گوشت جلوگیری می‌کند. وقتی این لایه توسط هر وسیله‌ای حتی ناخن خود فرد، به عقب رانده شود، سد مقابل ویروس‌ها شکسته شده و راه ورود باکتری و قارچ تسهیل خواهد شد.

رضوانی درباره آسیب کاشت ناخن تصریح کرد: برای کاشت ناخن، پس از انجام مانیکور موادی چسبناک را روی صفحه ناخن گذاشته و یک ماده خارجی دیگر با شکل و شمایل ناخن، روی آن قرار می‌گیرد.

وی گفت: با انجام مانیکور، کوتیکل عقب رانده شده و راه ورود باکتری و قارچ به داخل گوشت این ناحیه باز خواهد شد. در این بین ناخن در حالت عادی در تماس با هوا، اکسیژن دریافت کند و حال آنکه با قرار گرفتن این مواد روی ناخن، دسترسی به اکسیژن قطع و ناخن تخریب می‌شود.

این متخصص (Expert)پوست و مو اظهار کرد: مواد قرار گرفته روی ناخن، به مرور زمان در فرد ایجاد حساست کرده و این حساسیت به صورت اگزمای پوستی در بدن خود را نشان می‌دهد. با نبود اکسیژن قارچ ها شروع به رشد کرده و پس از مدتی عفونت های قارچی و تغییر شکل ناخن را شاهد خواهیم بود، متاسفانه افراد پس از مشاهده این بدشکلی برای بهتر کردن ظاهر ناخن دوباره به کاشت اقدام می‌کنند که وضعیت را بدتر خواهد کرد.

رضوانی در پایان یادآوری کرد: به خانم‌ها توصیه می‌کنم با کاشت ناخن سلامتی و زیبایی خود را به خطر نندازند و در این بین اگر به عفونت قارچی مبتلا شدند به طور حتم کاشت ناخن را براداشته و برای درمان به پزشک مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: