کد خبر: ۲۲۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 13
پس از ماه‌ها مباحثه در مورد واکسیناسیون اجباری در ایتالیا، این کشور قانونی مبنی بر محرومیت کودکان واکسینه نشده از ورود به مدارس را اجرایی کرد
شفاآنلاین>سلامت> پس از ماه‌ها مباحثه در مورد واکسیناسیون اجباری در ایتالیا، این کشور قانونی مبنی بر محرومیت کودکان واکسینه نشده از ورود به مدارس را اجرایی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، طبق این قانون مسئولان می‌توانند از ورود کودکان زیر شش سال و واکسینه نشده به مدرسه جلوگیری کنند. اما در مورد کودکان بین شش تا ۱۶ سال این قانون متفاوت است. بدین صورت که این کودکان می‌توانند به مدرسه بروند اما در صورتی که والدین آن‌ها مدرکی برای اثبات واکسینه شدن‌ کودک‌شان ارائه ندهند با جریمه ۵۰۰ یورویی مواجه خواهند شد.

این قانون تصریح کرده که تمامی کودکان (children)باید پیش از پیوستن به کلاس‌ها در برابر طیفی از بیماری‌های کودکان از جمله آبله‌مرغان، فلج اطفال، سرخک، اوریون و سرخجه واکسینه شوند.

طبق اعلام یکی از مقامات بلندپایه ایتالیا در شهر "بولونیا" در تعطیلات از هر ۵۰۰۰ کودک، ۳۰۰ کودک به درستی واکسینه نشده‌اند.

این قانون به ظاهر ساده اما با ماه‌ها سردرگمی و مباحثه به همراه بوده است. در سال ۲۰۱۵ میلادی M5S، یکی از احزاب این کشور با این ادعا که واکسیناسیون با بیماری‌های خاصی مانند سرطان خون، مسمومیت، التهاب، ایمونودپرشن، جهش‌های ژنتیکی موروثی، سرطان(Cancer)، اوتیسم و آلرژی‌ها ارتباط دارد به مبارزه با واکسیناسیون پرداخت.

این در حالیست که با مواجه اروپا با دومین شیوع بزرگ خود این حزب به همراه متحدان خود با واکسیناسیون اجباری که دولت پیشین به تصویب رسانده بود، موافقت کرد.

 ایالات متحده آمریکا نیز مانند اروپا با افزایش چشمگیر روند ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری کودکان که با جنبش ضد واکسیناسیون تحریک می‌شود، روبه‌رو شده است. گستردگی این بحران به همراه شیوع سرخک در ایالت واشینگتن، فرماندار این ایالت را بر آن داشت تا در ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۹) اعلام وضعیت اضطراری ملی کند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: