کد خبر: ۲۲۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 13
وزیر بهداشت، در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی، تبیین استانداردهای اخلاق در حرفه پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی را شایسته تقدیر و تشکر دانست
شفاآنلاین>سلامت>وزارت بهداشت «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای» را که به پیشنهاد کمیسیون تخصصی اخلاق به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسیده است، به عنوان یکی از دروس دانشجویان علوم پزشکی، لازم الاجرا دانست.

به گزارش شفاآنلاین، مصطفی معین رئیس کمیسیون تخصصی اخلاق سازمان نظام پزشکی با اعلام این مطلب، گفت: به دنبال تصویب شورای عالی سازمان نظام پزشکی برای نهادینه ساختن اخلاق حرفه‌ای در طبابت و امور پزشکی، موضوع تدوین راهنمای عمومی اخلاق<Ethics> حرفه‌ای در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در نهایت، برنامه آن به وزارت بهداشت ارائه گردید.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: بر همین اساس، وزیر بهداشت، در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی، تبیین استانداردهای اخلاق در حرفه پزشکی<Medical > توسط سازمان نظام پزشکی را شایسته تقدیر و تشکر دانست.

بنابر این گزارش، در متن مکاتبه فاطمه السادات نیری دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، با معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، آمده است: با عنایت به ابلاغ برنامه درسی ملی آموزش دوره دکترای پزشکی عمومی مصوب شصت و هفتمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در اجرای بخشنامه شماره ۱۰۰/۱۶۶۴ مورخ ۹۷/۱۲/۱۳ مقام عالی وزارت در ارتباط با «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران» و بنا به تقاضای بعضی از دانشگاه‌ها، فهرست منابع آموزشی پیشنهادی مباحث و کارگاه‌های درس «آداب پزشکی ۴» که بر اساس سرفصل محتوای برنامه درسی ملی انتخاب و پیشنهاد گردیده اند، ارسال می‌شود. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: