کد خبر: ۲۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 19
شفا آنلاین- یک مالزیایی که به عربستان سفر کرده بود به دلیل مشکل تنفسی که از علایم ابتلا به ویروس کرونا است در داخل هواپیما و در مسیر جده به کوالالامپور در گذشت و 119 مسافر و خدمه هواپیما را راهی قرنطینه کرد.
  به گزارش شفا آنلاین، وزارت بهداشت مالزی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد این فرد که زنی 89 ساله است و برای انجام حج عمره به عربستان سفر کرده بود، به دلیل تنگی نفس در هواپیما جان داده است.

دکتر نور هشام عبدالله یکی از مدیران کل وزارت بهداشت مالزی، گفت که وی به مدت سه روز در عربستان دچار تب، سرفه و مشکل در تنفس شده اما برای درمان اقدام نکرده است.

وزارت بهداشت مالزی اقدامات اولیه را برای تشخیص علت مرگ این زن و این که به علت ابتلا به ویروس کرونا یا مرس درگذشته، آغاز کرده است.

وزارت بهداشت مالزی تمام 107 مسافر و 12 خدمه پرواز این هواپیما را در تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش در قرنطینه قرار داد.

سه نفر از سرنشینان این هواپیما هم اکنون دچار تب خفیف همراه با سرفه هستند و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

نخستین مرگ یک مالزیایی بر اثر ابتلا به کرونا 24 فروردین ثبت شد و در آن تاریخ یک مرد 54 ساله که از سفر حج بازگشته بود به دلیل این بیماری درگذشت.

اندونزی و فیلیپین دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا نیز از مشاهده افراد مبتلا به کرونا خبر داده اند.

اندونزی 16 اردیبهشت ماه پس از مرگ یک نفر در این کشور براثر ابتلا به ویروس کرونا یا مرس، اقدامات پیشگیرانه را افزایش داد. این فرد نیز از عربستان بازگشته بود.

شرکت های مسافرتی سنگاپور نیز از مسافران منطقه خاورمیانه خواسته اند در صورت امکان سفر خود را به این منطقه به تاخیر بیندازند.

فیلیپین نیز پس از ابتلای یک شهروند این کشور به ویروس مرگبار کرونا در کشور امارات، اقدامات بهداشتی را برای مقابله با این ویروس افزایش داده است.

سندرم تنفسی خاورمیانه موسوم به کرونا از خانواده ویروس سارس است که در سال 2003 هشت هزار و 273 نفر را در آسیا آلوده کرد و 9 درصد از آنها جان خود را از دست دادند.

خطر مرگ با آلوده شدن به این ویروس در مقایسه با سارس بیشتر است اما انتقال این ویروس به راحتی سارس انجام نمی شود.

در حال حاضر درمانی برای این نوع ویروس وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن تهیه و تولید نشده است .

علت این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی این بیماری تب، سرفه و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد . در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است .

مقام های رسمی عربستان آخرین آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را 160 نفر اعلام کرده اند. از سال 2012 تاکنون 514 نفر در عربستان به این ویروس مبتلا شده اند.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که نیازی به اعلام حالت فوق العاده همگانی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: