کد خبر: ۲۲۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 13
کودکان خیلی فعال هستند و دائماً در حال دویدن هستند و ممکن است نوشیدن آب را فراموش کنند. بوی بد دهان در کودکانی که ورزش می‌کنند بسیار رایج است به این دلیل که معمولاً یادشان می‌رود که آب بنوشند
شفاآنلاین>سلامت>در کودکان نشانه چیست ؟ بوی بد دهان در کودک یک ساله الی ده ساله یک مسئله رایج است. گاهی مواقع والدین از این موضوع خیلی نگران می‌شوند چون اطلاع کافی از علت آن ندارند. در این مقاله ما دلایل این مسئله را به همراه درمان خانگی بوی بد دهان کودکان به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش شفاآنلاین،مسواک زدن قبل از خواب در کودکان، بهداشت دهان و دندان را به آن‌ها آموزش می‌دهد. دو بار مسواک زدن در روز هم می‌تواند برای دندان‌های در حال رشد کوکان مفید باشد و هم از بوی بد دهان در کودکان جلوگیری کند. علت بوی بد دهان در کودکان همیشه به خاطر مشکلات دهان و دندان<Tooth> نیست. در اینجا ما ۵ دلیل بوی بد دهان در کودکان را به شما معرفی می‌کنیم.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

عفونت سینوزیت : عامل بوی بد دهان در کودکان

آیا کودک شما تابه‌حال چیزی در مورد گلودرد و پر بودن بینی گفته است؟ این موارد می‌توانند نشانه عفونت سینوس باشند. عفونت سینوس باعث می‌شود که مایع داخل مجاری تنفسی و گلو گیر بیفتد و محل مناسبی در گلوی کودک برای رشد باکتری‌ها فراهم کند. این مسئله در بسیاری از کودکان وجود دارد و حتی علت بوی بد دهان در کودکان زیر دو سال نیز به شمار می‌رود.

این مشکل را می‌توان با استفاده از مسواک و دهان‌شویه تا حد زیادی درمان کرد. اگر شما به وجود عفونت سینوس شک دارید (نشانه‌های آن شامل گلودرد، سوزش بینی و پشت بینی است)، به پزشک مراجعه کنید تا داروی آنتی‌بیوتیک تجویز کند.

برای رفع بوی بد دهان در کودکان که ناشی از عفونت سینوزیت است، مقاله ” بهترین روش درمان بوی بد دهان ناشی از سینوزیت ” را از مجله پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

بوی بد دهان در کودکان : عفونت سینوزیت : عامل بوی بد دهان در کودکان

لوزه‌های متورم

یک چراغ قوه بردارید و به داخل دهان کودک نور بیندازید و با دقت آن را مشاهده کنید. لوزه‌ها چگونه به نظر می‌رسند؟ لوزه‌های سالم باید به رنگ صورتی و بدون وجود هیچ نقطه‌ای روی آن باشند، اما لوزه‌های بیمار قرمز، متورم، دارای نقاط سفید و بدبو هستند. باکتری‌ها می‌توانند در فرورفتگی‌های لوزه‌ها تجمع پیدا کنند و موجب ایجاد بوی بد دهان در کودکان شوند. اگر لوزه‌های کودک شما متورم یا قرمز است، حتماً به پزشک اطفال مراجعه کنید تا در صورت نیاز دارو برای آن تجویز نماید.

در مقاله ” درمان گیاهی لوزه سوم در کودکان ” راهکارهای درمان بوی بد دهان کودکان در طب سنتی آورده شده‌اند. مطالعه این مقاله را از مرجع سلامت و پزشکی دکتر سوشا از دست ندهید.

اجسام خارجی

شاید پذیرفتن و فکر کردن به این مطلب در ابتدا برای شما دشوار به نظر برسد، اما بوی بد دهان در کودکان می‌تواند حاصل از گیر افتادن جسمی در داخل مجرای تنفسی آن‌ها باشد و این مسئله به طور خاص علت بوی بد دهان در کودکان ۲ ساله و حتی کوچک‌تر است. کودکان کنجکاو هستند و اندازه مجرای تنفسی آن‌ها نیز کوچک است. اندازه کوچک مجاری تنفسی در کودکان باعث می‌شود که موادی مثل مهره‌ها، لوبیاها، اسباب‌بازی یا غذاها در آن گیر کنند.

وقتی این اجسام در مجاری تنفسی کودکان گیر میفتند، باعث بروز بوی بد دهان در کودکان می‌شوند. اگر شما فکر می‌کنید این مسئله است که باعث بوی بد دهان کودک شما شده است، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا به صورت حضوری کودک را معاینه کرده و جسم را خارج کند.

خشکی دهان

کودکان خیلی فعال هستند و دائماً در حال دویدن هستند و ممکن است نوشیدن آب را فراموش کنند. بوی بد دهان در کودکانی که ورزش می‌کنند بسیار رایج است به این دلیل که معمولاً یادشان می‌رود که آب بنوشند. اگر کودکان به اندازه کافی آب ننوشند، دهان آن‌ها بزاق کمتری برای از بین بردن باکتری‌ها تولید می‌کند و به نظر می‌رسد بوی بد بزاق دهان وجود دارد.

شاید به نظر شما این مسئله مهم نباشد، اما بهتر است بدانید کمبود بزاق در کودکان باعث پوسیدگی دندان در کودکان است. بنابراین از مهمترین روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان نوشیدن مقادیر زیاد آب است.

بیماری های دهان و دندان : پوسیدگی دندان یا بیماری لثه

حتی ” بهترین روش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ” هم نمی‌تواند بوی بد دندان که حاصل از پوسیدگی دندان است را از بین ببرد. اگر مشکل پوسیدگی دندان یا قرمزی لثه<gum>در کودکان باشد، عفونت‌های موجود در دهان باعث بروز بوی نامطبوع می‌شوند.

استفاده از خمیر دندان مخصوص کودکان می‌تواند به کاهش بوی بد دهان در کودکان کمک کند، اما به خاطر داشته باشید مسواک زدن پوسیدگی دندان را درمان نمی‌کند. برای رفع این مشکل حتماً باید از یک دندان‌پزشک کمک بگیرید.

بوی بد دهان در کودکان : خشکی دهان

نتیجه گیری:

بوی بد دهان در کودکان همیشه به دلیل مسواک نزدن قبل از خواب نیست. حتی با مسواک زدن مرتب نیز ممکن است بوی بد دهان به وجود بیاید. با کمی مطالعه می‌تواند از علت به وجود آورنده مشکل آگاه شوید و درمان گیاهی بوی بد دهان کودکان را آغاز کنید.colgate


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: