کد خبر: ۲۲۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 12
ضایعات زگیل مانند منشاء پخش ویروس است و باید همه به یک روش مطمئن از بین برده شوند. ضایعاتی که در سطح پوست اندازه متناسب دارند، قابل رویت‌ هستند ولی برخی از آنها نه برای پزشک و نه برای بیمار قابل رویت نخواهند بود

شفا آنلاین>سلامت جنسی>یک جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری گفت: سرطان گردن رحم رابطه بسیار نزدیکی با ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) دارد. بعضی از انواع ویروس پاپیلوم انسانی در ایجاد سرطان‌های فرج، سرطان مقعد و سرطان آلت تناسلی و سرطان‌های ناحیه سروگردن دخیل هستند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدرضا صفری‌نژاد  با بیان این مطلب توضیح داد: علاوه بر آن در افرادی که دارای سرطان‌های دیگری مانند لنفوم هستند ابتلا به ویروس HPV درمان سرطان را مشکل‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ضایعات زگیل می‌تواند به سرعت تکثیر شوند، افزود: ضایعات زگیل مانند منشاء پخش ویروس است و باید همه به یک روش مطمئن از بین برده شوند. ضایعاتی که در سطح پوست اندازه متناسب دارند، قابل رویت‌ هستند ولی برخی از آنها نه برای پزشک و نه برای بیمار قابل رویت نخواهند بود.

صفری‌نژاد با اشاره به برخی از این ویژگی‌ها گفت: بسیار ریز بودن زگیل که نیاز به بزرگنمائی دارد، ایجاد زگیل در داخل مجاری ادراری مرد و زن، زگیل داخل واژن یا محل ورودی مقعد، زگیل در چین و چروک کشاله ران و چین‌های پوستی یا وجود زگیل غیرقابل رویت در اطراف و داخل دهان در فردی که رابطه جنسی دهانی داشته است از جمله زگیل‌هایی هستند که به سختی می‌توان آنها را دید.

این جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری گفت: با توجه به موارد بالا هر فرد مبتلا به زگیل تناسلی باید در اطاق عمل تحت بی‌دردی از نظر وجود ضایعات زگیلی در نواحی فوق توسط درشت نمائی و آندوسکوپ مورد بررسی قرار گیرد و تمام ضایعات توسط جریان برق سوزانده شوند.

وی تصریح کرد: برای از بین بردن زگیل داخل مجرای ادرار نیاز به وسایل خاص است. اگر تمام زگیل‌ها از بین برده نشوند فرد به‌شدت آلوده باقی مانده و پس از از بین بردن زگیل‌های قابل رویت، آنها به سرعت مجددا شروع به رشد می‌کنند. در ۲۰ درصد موارد با گذشت زمان سیستم ایمنی بدن ویروس HPV را از بین می‌برد ولی اگر فردی دارای زگیل غیرقابل رویت در نقطه‌ای از بدن باشد این امر امکانپذیر نخواهد بود. به عبارت دیگر صرف گرفتن یک محلول از داروخانه و مالیدن آن روی زگیل‌ها در بهترین شرایط فقط صورت مساله را پاک می‌کند و به هیچ وجه نباید به آن اکتفا کرد.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: