کد خبر: ۲۲۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 11
برای حفظ مشتری زمان بگذارید تا مشتری را که به سختی به دست آورده اید به راحتی از دست ندهید
شفا آنلاین>اجتماعی>همواره پیدا کردن مشتری کاری سخت و یک دغدغه همیشگی و بی پایان برای هر کسب و کاری است اما زمان هایی فرا می‌رسد که خود به خود تب و تابی در بازار ایجاد می‌شود و از این بابت مشتریان بی دعوت و تبلیغات برای خرید اقدام می‌کنند. یکی از این زمان ها همین روزهای پایانی سال و اشتیاق مردم برای خرید و استقبال از سال نوست.

پس چه خوب است که صاحبان کسب و کارها علاوه بر این که فروش منصفانه ای را در این رونق بازار انجام می‌دهند، به فکر روزهای کم رونق‌تر خود نیز باشند تا از خریداران این روزها مشتریانی وفادار بسازند. البته ما شما را تنها نخواهیم گذاشت و در این مطلب، تلاش می‌کنیم چند توصیه و پیشنهاد به فعالان کسب و کار داشته باشیم.

   مشتری را وفادارتر کنید
برای حفظ مشتری زمان بگذارید  تا مشتری را که به سختی به دست آورده اید به راحتی از دست ندهید. مشتریان دوست دارند حس کنند که شما به آن ها اهمیت می دهید بنابراین مشتریانی را که برای بار چندم وارد فروشگاه یا شرکت شما می شوند، شناسایی کنید، از آن ها یک شماره تلفن همراه بگیرید و از بازگشت آن‌ها قدردانی کنید. به طور مثال با ارسال پیامی بدین صورت: «سلام. خوش آمدید. به خاطر دهمین خریدتان به شما تبریک می گوییم؛ چطور است امروز یک نوشیدنی رایگان مهمان ما باشید؟»

   مشتریان قدیمی را منتظر نگذارید
اگر مردم محصول شما را دوست داشته باشند، حاضرند برای آن در صف هم بایستند اما مشتریان قدیمی خود را با ماندن در صف دلزده و دلسرد نکنید. بنابراین خارج از نوبت به آن ها خدمات رسانی کنید. یک صف مجزا در فروشگاه تان برای آن‌ها ایجاد کنید و اگر ممکن است تمهیدی برای گذراندن وقت آن‌ها به بهترین نحو در نظر بگیرید؛ به آن‌ها نشان دهید که وقت‌شان برای شما مهم است و آن ها نیز با اعتماد و وفاداری به شما جواب خواهند داد.

   سفیر انتخاب کنید!
مشتریان وفادار را با کارکنان کلیدی ملاقات دهید. مثلا اگر صاحب رستورانی هستید، بعد از صرف غذا سرآشپز را به سر میز مشتری خاص بفرستید تا سرآشپز به طور مستقیم دریافت کننده نظرات مشتری باشد. همچنین برای مشتری جذاب خواهد بود که یک بار از خط تولید یا انبار شما دیدن کند.  همچنین به شما توصیه می کنیم که سفیر انتخاب کنید بدین منظور اجازه دهید تا مشتریان قدیمی و وفادار بتوانند مشتریان جدیدی را با پیشنهادهای جالب مانند تخفیف و دعوتنامه برای خدمات یا کالاهایی خاص به باشگاه مشتریان وارد کنند. استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند در تحقق این هدف موثر باشد.خراسان

 مهندس حسین صادق فر مشاور مدیریت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: