کد خبر: ۲۲۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 05
یکی از موضوعات مهمی که در بحث ادغام بانکهای نظامی پیش آمده است وضعیت سهام و تعداد زیاد سهامداران این بانک‌ها است.

شفا آنلاین>بیمه و بانک>با توجه به بازخرید سهام بانک های ادغامی <Banks merged>ارزش ریالی آخرین روز معامله این نمادها در بازار سرمایه چگونه بوده است؟

به گزارش شفا آنلاین: یکی از موضوعات مهمی که در بحث ادغام بانکهای نظامی پیش آمده است وضعیت سهام و تعداد زیاد سهامداران این بانک‌ها است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که به زودی نماد این بانکها در بورس باز شده و به قیمت آخرین روز معامله و یا ارزش اسمی هر کدام که بالاتر باشد از سهامداران خرد خریداری می شود.

تعداد سهامداران خرد این ۵ بانک و موسسه اعتباری بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر می باشد که البته به نظر می رسد از شرایط پیش آمده چندان راضی نباشند.

در حالیکه نمادهای این ۵ بانک و موسسه اعتباری  ماه‌هاست در بازار سرمایه بسته شده و قابلیت نقل و انتقال نداشته‌اند حال سهامداران باید با مبلغ کمی آن را به فروش برسانند.

اما توجه به این نکته که در آخرین روز معامله چه قیمت هایی برای سهام این ۵ بانک و موسسه بوده جالب توجه بوده که در زیر آمده است؛
موسسه اعتباری کوثر ۵۸۸ ریال
بانک قوامین ۶۲۴ ریال
بانک مهر اقتصاد ۷۱۵ ریال
بانک حکمت ایرانیان ۷۸۸ ریال
بانک انصار ۲۰۸۶ ریال
با توجه به گفته های رئیس کل بانک مرکزی قیمت سهام خریداری شده از بیش از یک میلیون ۱۳۰ هزار نفر مشخص بوده و ۴ بانک و موسسه کوثر، قوامین،مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان که کمتر از ارزش اسمی هستند به قیمت ۱۰۰ تومان و تنها بانک انصار به قیمت ۲۰۸ تومان از سهامداران خریداری می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: