کد خبر: ۲۲۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 01
اگر دچار استرس شده باشید، رسیدن بـه ارگاسم دشوار اسـت اما حتی شروع افزایش صمیمیت ازطریق نوازش بشما اکسی‌توسین میدهد. اکسی‌توسین بعنوان هورمون نوازش شناخته شده و همراه با دوپامین کمک می کند کـه استرس و اضطراب‌تان فورا کم شود.
شفاآنلاین>سلامت جنسی >در این بخش بـه بررسی فواید داشتن رابطه جنسی روزانه برای سلامتی روحی و جسمی می‌پردازیم.

به گزارش شفاآنلاین،داشتن رابطه جنسی مضر نیست و فقط زیاده روی و اعتیاد شدید بـه این روابط می تواند خطر ساز باشد، اگر ورزش می کنید و از نظر تغذیه خودتان را تقویت می کنید، داشتن رابطه جنسی هر روزه و یا در هر شب می تواند فواید بسیاری داشته باشد.

کمک می‌کند انواع مختلف ارگاسم را یاد بگیرید

احتمالا می دانید کـه مردان میتوانند هم با انزال و هم بدون انزال بـه ارگاسم برسند. اما آیا می دانستید کـه زنان دو نوع متفاوت از ارگاسم را تجربه می کنند؟ پژوهشگرانی کـه ارگاسم را در زنان مورد بررسی قرار دادند، دو نوع ارگاسم شناسایی کردند کـه بر اساس احساس و مکان بطور معناداری قابل تشخیص اسـت: یکی در سطح اندام تناسلی و دیگری عمیق و داخلی اسـت.

ارگاسم‌هاي عمیق، مرتبط با احساسات داخلی سازگار با عملکردهای مورد نظر ارگاسم زنان هستند.دمتاسفانه پژوهش‌هاي بسیار کمی بـه موضوع ارگاسم زنان پرداخته‌اند، بـه حدی کـه حتی پژوهشگران از عملکرد تکاملی آن مطمئن نیستند. آن ها معتقد هستند کـه زنان بـه اوج لذت جنسی می رسند تا انقباضات عضلانی داخلی انها بتواند در رسیدن اسپرم بـه تخمک برای عمل لقاح کمک کند.


به سلامت روانی شما کمک می‌کند

اگر دچار استرس شده باشید، رسیدن بـه ارگاسم دشوار اسـت اما حتی شروع افزایش صمیمیت ازطریق نوازش<Cuddle> بشما اکسی‌توسین میدهد. اکسی‌توسین بعنوان هورمون نوازش شناخته شده و همراه با دوپامین کمک می کند کـه استرس و اضطراب‌تان فورا کم شود.

به سلامت جسمی شما کمک می‌کند

بنظر میرسد کـه داشتن رابطه‌ي جنسی بـه صورت روزانه بهترین روش قابل تصور برای شامل کردن ورزش اسـت. رابطه‌ي جنسی با تقویت سیستم قلبی-عروقی شـما و همین‌طور مفصل ران، پشت، پا، شکم و عضلات بـه تناسب جسمی شـما کمک میکند. هرروز داشتن رابطه‌ي جنسی تعادل جسمی شـما را التیام می دهد و کمک میکند وزن کم کنید.

باعث می‌شود به زندگی عشقی خود تنوع بیفزایید

شـما همه ی‌ي مدل‌هاي رابطه‌ي جنسی و وسایل کمک بـه رابطه را امتحان نکرده‌اید. چیزهای زیادی وجود دارند کـه میتوانید از بین انها انتخاب کنید. شـما و شریک زندگیتان می توانید راه‌هاي جدید را در ۳۶۵ روز سال برای داشتن لذت جنسی امتحان کنید.

کمک‌ تان می‌کند که عشق‌ ورزی را طولانی‌ تر کنید

انزال زودرس عبارتی اسـت کـه هیچ‌کس دوست ندارد. عشق‌ورزی طولانی‌تر یعنی اینکه احتمال رسیدن بـه ارگاسم در زنان، کـه طبق معمول زمان بیش‌تری برای رسیدن بـه اوج لذت جنسی از طریق مقاربت دارند، بیش‌تر شود. تمرین رابطه را کامل می کند و مردان می توانند ریتم و افکار خودرا برای طولانی کردن ارگاسم بازرسی کنند.

کمک می‌کند که بیش از یک بار به ارگاسم برسید

حالا وقت صحبت از هدف نهایی و مقدس ارگاسم اسـت؛ ارگاسم بیش از یک‌بار. مطابق با گزارش موسسه‌ي کیسنی، برابر با ۲۰ درصد از مردان و ۱۴ درصد از زنان میتوانند بیش از یک‌بار بـه ارگاسم برسند. دوست ندارید یکی از این آدم‌هاي خوشبخت باشید؟

مغز را تحریک می‌کند

پژوهشگرانی کـه گرایش بشر را برای انجام رابطه‌ي جنسی جهت داشتن لذت -نه فقط تولید مثل مانند تعداد زیادی از حیوانات- مطالعه کردند، پی بردند کـه رابطه‌ي جنسی در مقایسه با آن‌چـه قبلا تصور می ‌شد، نقاط بیش‌تری را در مغز درگیر میکند. نقاطی از مغز کـه مطابق با تصویربرداری انجام شده از مغز، تحریک شدند، بخش‌هاي فرعی ناحیه‌ي هیپوتالاموس، پیش‌مغز بازال، تالاموس، آمیگدال و هیپوکامپوس بودند.

پژوهشگران هم چنین لذت جنسی رابا لذت میل بـه غذا مقایسه کردند: هیجان «تمایل عاطفی، انگیختگی تناسلی»، پلاتو «فعالیت جنسی فیزیکی و انگیختگی بدنی و تناسلی» اوج لذت جنسی «ارگاسم»، و آرامش مراحل لذت جنسی هستند کـه از قدیم شناخته شده‌اند. چرخۀ لذت جنسی با ساختار ابتدایی چرخه‌ي لذت مرتبط با سایر پاداش‌ها «مثلاً غذا» سازگار اسـت.

به سلامت سیستم ایمنی شما کمک می‌کند

داشتن رابطه‌ي جنسی مکرر باعث آزاد شدن بیشتر ایمونوگلوبین‌ اي «مواد تشکیل‌دهنده‌ي سیستم ایمنی بدن» میشود. این ماده کمک میکند حمله‌ي بعدی آنفولانزا را خنثی کنید. هر چـه‌قدر بیش‌تر رابطه‌ي جنسی داشته باشید، آنتی‌ژن‌هاي بیش‌تری در سیستم ایمنی بدنتان می‌سازید.

تاثیر مثبت روی سلامت عاطفی شما دارد

ازآن‌جا کـه رابطۀ جنسی یک فعل صمیمانه اسـت، نزدیک بودن بـه معنای داشتن ارتباط نزدیک عاطفی با شخص دیگر اسـت. حتّي اگر بـه شریک زندگیتان نگفته باشید دوستت دارم بازهم پیوند هدفمندی با او می‌سازید.

باعث می‌شود که جوان بمانید

داشتن رابطه‌ي جنسی بـه صورت روزانه بهترین راه ضدپیری موجود اسـت. مطابق با یافته‌ هاي پزشک دیوید ویکس، کـه با 3500 نفر گفتگو کرد، رابطۀ جنسی، قوی ترین نوع لذت <Pleasure>اسـت و سبب آزاد شدن مواد شیمیایی خاصی میشود:

در زنان هورمون رشد تولید میکند کـه روی این فرآیند تاثیر می گذارد. داشتن رابطه‌ي جنسی توام با عشق، بعد از فعالیت ذهنی و جسمی بعنوان مهمترین فاکتورهای حفظ جوانی، در رتبه‌ي دوم قرار می گیرد.

 انواع رابطه جنسی که هر کسی باید در طول زندگی تجربه کند
 
شـما در طول زندگی تان حتماً انواع مختلفی از رابطه جنسی را تجربه می کنید. گاهی اوقات شور و شوق زیادی بـه رابطه دارید گاهی پیش می آید کـه تصمیمات تاسف‌ بار میگیرید چیزهایی تجربه می کنید کـه منتظرشان نبوده‌ اید و کلی چیزهای خوب و بد دیگر. بنابر این بـه موارد زیر بعنوان نکاتی قابل توجه در زمینۀ رزومۀ جنسی‌ تان فکر کنید.

وقتی که خجالت‌ زده و دست و پا چلفتی هستید

خوب، این نوع رابطه جنسی طوری نیست کـه شـما بخواهید دوباره آنرا تجربه کنید اما یک نقطۀ عطف مهم در زندگی جنسی شـما اسـت. پس ازآن همه ی ناشی‌گری، چاره‌اي ندارید جز اینکه بـه‌تدریج در زمینۀ رابطۀ جنسی پیشرفت کنید کـه این فرآیند هم بـه نوبه‌ي خود مایۀ خوشی و لذت اسـت

نخستین بار که واقعا می‌دانید باید چه کار کنید

شاید بعد از اولین باری کـه رابطه‌ي جنسی داشتید، چند بار دیگر لازم باشد آنرا امتحان کنید، اما بالاخره یک روز، همه ی چیز روشن و قابل فهم می شود. شـما دیگر یک آماتور ناشی کـه احساس می کند مسیر خودرا باید با حدس و گمان جلو برود، نیستید، بلکه یک فرد بالغ و کارکشته در زمینه‌ي رابطه‌ي جنسی هستید. اعتماد بـه نفس‌تان حسابی بالا خواهد بود.

هیچ مانعی برای داشتن رابطه جنسی حس نمی‌کنید

فرقی نمی کند کـه این اتفاق زمانی کـه در تعطیلات بـه سر می برید و بیش از همیشه بی‌باک و دلیر هستید رخ بدهد، بـه هرحال این نوع رابطه‌ي جنسی وقتی اسـت کـه خودتان را رها می کنید و فقط بـه رابطه فکر میکنید. صدای موسیقی را زیاد میکنید، کارهایی کـه قبلا جرات انجام دادن‌اش را نداشتید امتحان می کنید، و هم خودتان و هم طرف مقابل‌تان کاملا لگام گسیخته و توفانی میشوید.

رابطه جنسی جبرانی واقعا که بحث و جدل‌ مان ارزش‌اش را داشت

کدام زن و شوهر هستند کـه بعد از یک رابطه‌ي جنسی لذت‌بخش یادشان بیاید کـه موضوع بحث و جدل‌شان چـه بوده‌اسـت؟ اما یادتان باشد رسیدن بـه اوج لذت جنسی نباید بهانه‌اي برای یک دعوای حسابی برای آخر این هفته باشد!

شما به طور تصادفی همه چیز را درب و داغان می‌کنید

این نوع زمانی اسـت کـه شـما در اثر لذت چنان از خود بی‌خود شده‌اید کـه هیچ کنترلی روی حرکات‌تان ندارید و متوجه نیستید کـه چـه چیزی را چنگ می زنید! بنابر این لامپ کـه شکسته، پرده حمام کـه پاره پاره شده، تخته‌ي بالای تخت‌خواب شکسته اسـت، و لیوان آب روی لپ‌تاپ‌تان ریخته و آنرا خراب کرده‌ اسـت. بله! این اتفاق رخ می دهد. و احتمالا شـما این یکی را برای دوست‌تان تعریف خواهید کرد.

رابطه جنسی صبح‌ هنگام که باعث می‌شود دیر به محل‌ کارتان برسید

خوب، گاهی اوقات بهتر اسـت با چیزی بهتر از صدای گوشخراش زنگ ساعت از خواب بیدار شوید. شـما با لبخندی احمقانه بر روی صورت‌ بـه محل کارتان می رسید، اما هر چـه کـه باشد، ارزشش را دارد.

موقعیتی که هرگز دوست ندارید دوباره آن را تکرار کنید

مطمئنا، یکی از شـما قطعا در طول رابطه ممکن اسـت دچار مشکل شود، اما این بدان معنا نیست کـه نباید دوباره آنرا امتحان کنید. بهترین سناریو این اسـت کـه یک موقعیت شگفت‌انگیز کشف میکنید کـه باعث میشود هردو احساس کنید الهه‌ي سکس هستید. بدترین سناریو هم این اسـت کـه خوب، شـما یک داستان خوب دارید کـه می توانید بـه آن بخندید.

رابطه جنسی با صدای خیلی بلند، که حتی همسایه‌ هایتان را عصبانی می‌کند

بی‌خیال! یک شب بازرسی نداشتن روی رفتارها کـه باعث نمی شود شـما را از ساختمان بیرون بیندازند. فرقی نمیکند کـه صدای موزیک‌هایي کـه هنگام مقاربت گوش می دهید، زیادی بلند باشد، بیش از حد معمول سر و صدا کنید، این نوع رابطه‌ي جنسی بـه گونه‌اي اسـت کـه با دیدن خانم همسایه‌ي ساکن در واحد ۲A حس عجیب غریبی بشما دست میدهد.

آخرین رابطه جنسی قبل از جدایی

شاید شـما در حال بر هم زدن رابطه‌تان هستید، رابطه‌تان رابه هم زده‌اید، یا می خواهید کمی از هم دور باشید. بـه هر دلیل، این نوع رابطه کمی روح و روان آدمی را خرد میکند اما فوق العاده پرشور و احساس اسـت و برای‌تان خوب خواهد بود. این اتفاق را نوعی شخصیت‌سازی درنظر بگیرید.

رابطه جنسی با بهترین موسیقی متن ممکن

اول از همه ی، اگر شـما هنوز آن موزیک را ندارید « آن آهنگی کـه یک رابطه‌ي طولانی مدت و عاطفی با آن دارید، میتواند گزینه‌ي خوبی در هنگام مقاربت برای شـما باشد» باید بشد و آنرا پیدا کنید. و بعد در نهایت زمانی کـه رابطه دارید موزیک را گوش می دهید و همه ی چیز عالی خواهد بود.

همۀ کارها را شریک زندگی‌تان انجام می‌دهد

آره، بیش‌تر مواقع، یک رابطه‌ي جنسی خوب نیازمندِ تلاش گروهی اسـت، اما حداقل یک‌بار در زندگیتان لازم اسـت تجربه کنید کـه چـه حسی دارد اگر همه ی‌ي فشار روی دوش طرف مقابل باشد و شـما بـه اسانی و بدون اینکه چیزی در ذهن‌تان باشد فقط لذت ببرید. فقط یادتان باشد کـه دفعه‌ي بعد همین لذت رابه شریک زندگیتان بدهید!

وقتی که عاشق طرف مقابل تان هستید

نمیتوان انکار کرد کـه وقتی بـه طرز مسخره‌ اي عاشق طرف مقابل‌تان هستید اما در واقع آن‌چـه میخواهید از او نمی گیرید آن وقته کـه باید مهارت خودرا نشان بدهید.و منظور مـا از مهارت رساندن طرف مقابل بـه ارگاسم اسـت.چون شـما احساسات را می‌شناسید. پارس ناز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: