کد خبر: ۲۲۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 21
این مراسم که امروز (پنجشنبه) با حضور جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان در سالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، از فعالیت های علمی و پژوهشی این شخصیت برجسته علمی کشور تقدیر بعمل آمد
شفاآنلاین>سلامت> سیدعلی ملک‌ حسینی جراح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از چهره‌ های ماندگار و پدر پیوند کبد ایران در حاشیه چهاردهمین کنگره بین المللی سرطان سینه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین، این مراسم که امروز (پنجشنبه) با حضور جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان در سالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، از فعالیت های علمی و پژوهشی این شخصیت برجسته علمی کشور تقدیر بعمل آمد.

دکتر ملک حسینی نخستین پیوند کبد در ایران را از فرد زنده به زنده انجام داد و در دایره المعارف پزشکی به عنوان پدر پیوند کبد (Liver)در ایران معرفی شد.

سید علی ملک حسینی فرزند سید حبیب الله در سال 1328 هجری شمسی در روستای چشمه چنار شهرستان بویر احمد و در چند کیلومتری شهر یاسوج به دنیا آمد.

وی دوران نوجوانی و جوانی خود را در یاسوج و شیراز گذراند و پس از طی دوره متوسطه به دانشسرای عشایری شیراز راه یافت و لباس معلمی را بر تن پوشید سپس در آزمون کنکور شرکت نمود و وارد رشته دامپزشکی دانشگاه تهران شد.

وی دوره فوق تخصصی پیوند کلیه و جراحی عروق را در سال 1366 در دانشگاه شهید بهشتی تهران گذراند و در سال 1369 برای طی دوره فوق تخصصی پیوند کبد راهی ایالات متحده آمریکا شد و در اردیبهشت ماه سال 1372 نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود نمود.

وی دوره تکمیلی پیوند کبد را در بسیاری از کشورهای از جمله انگلستان گذراند.
در دومین دوره معرفی چهره های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه پیوند اعضای حیاتی و جراحی عروق شناخته شد.

ملک حسینی ، پدر پیوند کبد ایران در حاشیه مراسم تقدیر و تجلیل گفت: تاکنون نزدیک به پنج هزار مورد عمل پیوند کبد و همچنین حدود پنج هزار پیوند کلیه نیز در دانشگاه علوم پزشکی شیزار انجام شده است.

وی مرکز پیوند کبد بیمارستان نمازی شیراز را بزرگ ترین مرکز پیوند جهان معرفی کرد و افزود: بیمارستان بزرگ ابوعلی سینا به عنوان مهمترین پروژه دانشگاهی و درمانی در زمینه پیوند اعضا در سال 96 راه اندازی شده است.

ملک حسینی ادامه داد که در حال ساخت یک بیمارستان(Hospital) جدید ویژه سرطان با هزار تخت بیمارستانی در شیراز هستیم و امیدواریم بعد از راه اندازی تعداد تخت های این بیمارستان افزایش یابد.ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
0
بایسته و شایسته آن است که از بزرگانی چون استاد سرور دکتر علی ملک حسینی که مانند خورشید درآسمان پزشکی ایران نورافشانی میکنند بیشتر ستایش گردد.از این استاد با پنجه های طلائی و خرد چشمگیرهر اندازه ستایش شود کم است . پیشنهاد میکنم تندیس این استاد فرهیخته پرتلاش که نام پیوندکبدو کلیه ایران را در دنیا پرآوازه نموده در همه بخش های پیوند کبد و کلیه گذارده شود.تا جوانان را براه بالندگی بیشتر رهنمون گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: