کد خبر: ۲۲۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 20
شرکت‌های دولتی و بیمه‌ها ‌نباید خود را مبرا از‌ پاسخگویی به دولت بدانند و این در حالی است که به راستی چرا بیمه‌ها در پرداخت بهای خدمات به بیماران‌ و مراکز درمانی‌ در شرایطی‌ تعلل می‌کنند که بهای حق عضویت را به طریق‌ نقد از مشترکین ‌خود‌ دریافت می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شفافیت مالى در بخش بیمه‌ها و بانک‌ها در قبال مردم وجود ندارد، گفت: «اخذ پول از بیمه نیازمند طی هفت خوان رستم است.»

به گزارش شفاآنلاین، حسن لطفی در باره وضعیت شفافیت در شرکت‌هاى بیمه و بانک‌ها گفت: «شرکت‌های دولتی و بیمه‌ها ‌(insurances)نباید خود را مبرا از‌ پاسخگویی به دولت بدانند و این در حالی است که به راستی چرا بیمه‌ها در پرداخت بهای خدمات به بیماران‌ و مراکز درمانی‌ در شرایطی‌ تعلل می‌کنند که بهای حق عضویت را به طریق‌ نقد از مشترکین ‌خود‌ دریافت می‌کنند؟»

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ «نظارت جامع بر هزینه‌کرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی در دستور کارقرار بگیرد اما متاسفانه ‌نظارت جامع و کارآمدی بر عملکرد بیمه‌ها درکشور وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «زمانی که سازمان تامین اجتماعى از‌ بیماران‌ و شهروندان بر مبنای‌ خدمات بیمه‌ای بهای دریافت می‌کند ‌و جریمه دیر‌کرد نیز برای افرادی که حق بیمه را در زمان مقرر پرداخت نمی‌کنند، درنظر می‌گیرد. چرا مطالبات بیماران و بیمارستان‌ها‌ با تاخیر پرداخت می‌شود؟

لطفی‌ افزود: «بیمه‌ها در زمان مقرر بدهی خود را به بیمارستان‌ها پرداخت نمی‌کنند‌ اما ‌حق‌ بیمه را از مردم نقد دریافت می‌کنند. بنابراین باید با ابزارهای قانونی این نوع از مسائل بررسی و رصد شود.»

لطفی تصریح کرد: «یکى از مشکلاتى(Problems) اساسی کشور، نبود شفافیت مالى در شرکت‌هاى دولتى است و از همین رو با شفاف‌سازی در عملکرد بیمه‌ها در کشور می‌توان خدمات‌رسانی‌ به بیماران ‌را در‌ کشور به نحو شایانی افزایش داد تا بویژه دهک‌های پایین جامعه از خدمات درمانی در ‌حوزه‌ تامین اجتماعی‌ رضایت کافی را داشته باشند.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شفافیت مالى در بخش بیمه‌ها و بانک‌ها در قبال مردم وجود ندارد یادآور شد: «اخذ پول از بیمه‌ نیازمند طی هفت خوان رستم‌ است.»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: