کد خبر: ۲۲۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 19
استفاده از جوهر قند در تهیه نان غیر قانونی است و وزارت بهداشت به طور جدی با افراد متخلف برخورد لازم را انجام می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت> عزتیان گفت: میزان مصرف نمک در نان نسبت به گذشته کاهش یافته است، اما باز هم با استاندارد‌های دنیا فاصله داریم.

به گزارش شفاآنلاین، میزان مصرف نمک در نان با استاندارد‌های جهانی فاصله داردرضا عزتیان مدیر برنامه بهبود تغذیه در مراکز جمعی وزارت بهداشت  اظهار کرد: استفاده از جوهر قند در تهیه نان غیر قانونی است و وزارت بهداشت به طور جدی با افراد متخلف برخورد لازم را انجام می‌دهد.
 
وی درباره میزان مصرف نمک در نان‌ها بیان کرد: میزان مصرف نمک در نان نسبت به گذشته کاهش یافته است، اما باز هم با استاندارد‌های دنیا فاصله داریم و باید هرچه سریع‌تر میزان نمک مورد استفاده در نان را کاهش  دهیم، زیرا عامل بروز عارضه فشار خون و بیماری(Sickness) قلبی عروقی در بین مردم است.

مدیر برنامه بهبود تغذیه در مراکز جمعی وزارت بهداشت افزود: امروزه برای رفع کمبود ویتامین دی و فقر آهن برخی از شرکت‌های تولید کننده، روغن را با ویتامین دی غنی سازی کرده‌اند.

توزیع مکمل ویتامین دی و آهن در دبیرستان‌ها
وی افزود: در زمینه رفع کمبود ویتامین دی و فقر آهن در بین دانش آموزان دبیرستانی و مادران باردار و دختران دانش آموز اقدامات خوبی در وزارت بهداشت انجام شده است و هر ساله مکمل‌های آهن به گروه‌های هدف و به ویژه دختران دبیرستانی به طور رایگان داده می‌شود.
 
عزتیان تاکید کرد: کارشناسان تغذیه (Nutrition)در مراکز جامع سلامت حضوری فعال دارند و همین مسئله باعث شده است تا دسترسی مردم به این خدمات افزایش پیدا کند.

مدیر برنامه بهبود تغذیه در مراکز جمعی وزارت بهداشت عنوان کرد: کارشناسان معتقدند که تمام افراد را نمی‌توان با یک فرمول تغذیه مشاوره داد و افراد با یک روش یکسانی نمی‌توانند املاح و مواد معدنی خود را تامین کنند، زیرا برخی از افراد چاق و مبتلا به عارضه فشار خون بالا و مراجعان دیگری دچار بیماری دیابت هستند.
 
وی ادامه داد: دفتر تغذیه وزارت بهداشت برنامه عملیاتی خوبی را در راستای رفع کمبود آهن و ویتامین دی در بین گروه‌های هدف و دانش آموزان اجرا کرده و خوشبختانه تا به امروز اجرای این سیاست‌ها به خوبی جواب داده و اثر مثبتی در بین نوجوانان داشته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: