کد خبر: ۲۲۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 17
اعمال یداوی مانند حجامت به تنهایی پایه درمان نیستند و هر فردی با مطالعه هر چند ناچیز در مبانی طب سنتی، آگاه است که حجامت، زالو، فصد، ماساژ و امثال این اقدامات به طور مستقل درمان اصلی محسوب نمی‌شوند
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص طب سنتی ایرانی معتقد است: اعمال یداوی مانند حجامت به تنهایی پایه درمان نیستند و هر فردی با مطالعه هر چند ناچیز در مبانی طب سنتی، آگاه است که حجامت، زالو، فصد، ماساژ و امثال این اقدامات به طور مستقل درمان اصلی محسوب نمی‌شوند.


به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید کاظم کاظمینی تصریح کرد: به عنوان مثال، حجامت و زالو و فصد پس از پاک‌سازی انجام می‌شود، مگر آن که بخواهیم فقط به عنوان پیشگیری انجام دهیم که آن هم موارد منع دارد.

وی افزود: البته موارد بسیار محدود و اورژانسی نیز وجود دارد که درمان با خون‌گیری، قبل از پاکسازی با نظر طبیب انجام می‌شود.

این متخصص طب سنتی با بیان این که مزاج شخص و مزاج فصل و ساعت حجامت یا فصد یا زالو و نوع آن باید در نظر گرفته شود، بیان کرد: متأسفانه برخی افراد فقط با حجامت یا فصد یا زالو بیمار (Patient)را تحت درمان قرار می‌دهند که این کار بسیار اشتباه است و منبع علمی ندارد.

وی به افراط‌گرایی در حجامت در بسیاری از موارد، اشاره و اظهار کرد: بسیاری از روش‌های درمانی مرسوم که با استفاده از حجامت و زالو و سایر موارد انجام می‌شود، سندیت علمی ندارند و به نوعی از خود درآوردی است و می‌تواند به سلامت افراد آسیب جدی بزند به طوری که هر روزه شاهد این عوارض نیز هستیم.

کاظمینی افزود: عده‌ای برای هر دردی مردم را وادار به خوردن "دوسین" (سیاه دانه و عسل) می‌کنند و بعد انواع حجامت و گاه خون گیری‌های دیگر را اعمال می‌کنند و افراد بعد از مدت زمان طولانی با هزینه بالا، بدون نتیجه رها می‌شوند.

این متخصص طب (Medicine)سنتی تاکید کرد: به طور کلی اعمال یداوی به عنوان مکمل درمان در کنار رژیم غذایی و پاک‌سازی و تعدیل مزاج با نظر طبیب حاذق می‌تواند انجام شود و در غیر این صورت نباید انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: