کد خبر: ۲۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 16
شفا آنلاين-همهٔ مواد اعتیاد آور مرکز لذت را در هیپوتالاموس مغز تحریک می‌کنند و با تحریک مرکز لذت خاطره فراموش نشدنی در فرد ایجاد می‌کنند و به همین علت برای ترک مواد اعتیاد آور از جمله سیگار، فرد باید با اراده قوی اقدام به ترک نماید.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر همایون‌پور کرامتی، متخصص اعصاب و روان گفت: همهٔ مواد اعتیاد آور مرکز لذت را در هیپوتالاموس مغز تحریک می‌کنند و با تحریک مرکز لذت خاطره فراموش نشدنی در فرد ایجاد می‌کنند و به همین دلیل برای ترک باید فرد با اراده قوی تصمیم به ترک مواد اعتیاد آور کند. 

دکتر‌ پور کرامتی با بیان اینکه آدامس نیکوتین دار، اسپری بینی، قرص‌های مکیدنی، هیبنوتیزم و طب سنتی از روش‌های ترک سیگارند، گفت: برای ترک سیگار بهتر است تحت نظر پزشک فرد ابتدا همراه با داروهای بی‌میل کننده نیکوتین، مقدار سیگار را کم کند و بعد از یک هفته سیگار را به طور کامل کنار بگذارید و چنانچه بعد از ترک میل شدید به کشیدن سیگار داشته باشد، در هفتهٔ دوم از چسب نیکوتین و در هفتهٔ سوم از آدامس نیکوتین که نسبت به چسب نیکوتین مقدار نیکوتین کمتری دارد، استفاده کنند. به این ترتیب حداکثر در طی ۳ هفته به طور کامل نیکوتین را کنار بگذارد. 

دکتر‌ پور کرامتی با اشاره به اینکه برای ترک سیگار استفاده از سیگارهای الکترونیکی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، افزود: این سیگار‌ها در حقیقت نیکوتین مایع‌اند و سرطان زا می‌باشند. 

وی در پایان توصیه کرد: به علت اینکه بعد از ترک اعتیاد فرد دچار افزایش وزن می‌شود، بهتر است در کنار ترک اعتیاد، فعالیت بدنی خود را بالا ببرد تا با مشکل اضافه وزن روبرو نشود.
برچسب ها: ترفند ، طلایی ، ترک ، سیگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: