کد خبر: ۲۲۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 16
این جوانه تاثیر چشمگیری در تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن دارد؛ لذا برای ورزشکاران، مخصوصا بدن‌سازان و کودکان در حال رشد بسیار مفید است
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی جوانه را در افزایش شانس باروری، تقویت، طراوت و زیبایی پوست و مو موثر دانست.

به گزارش  شفاآنلاین، جوانه گندم حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، پروتئین، منیزیم، منگنز، مس، اسیدفولیک، فولاد، سلنیوم، اسیداستارک، اسیدلینولئیک، اسید چرب امگا ۳ و ۶ و ... است.

برای بررسی خواص جوانه گندم و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است  حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص جوانه گندم

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص جوانه گندم گفت: جوانه گندم دارای انواع املاح معدنی و ویتامین‌ها از جمله A، B، E و C است و تاثیر چشمگیری در تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو دارد و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

وی افزود: مصرف جوانه گندم موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود، همچنین از آلزایمر پیشگیری (prevention)می‌کند؛ لذا برای افرادی که فعالیت فکری زیادی دارند بسیار مفید است.

عظمایی بیان کرد: این جوانه تاثیر چشمگیری در تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن دارد؛ لذا برای ورزشکاران، مخصوصا بدن‌سازان و کودکان در حال رشد بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: از دیگر خواص جوانه گندم می‌توان به تقویت دستگاه گوارش، تقویت بینایی، تقویت سیستم قلبی عروقی و بهبود کیفیت خواب اشاره کرد.

عظمایی بیان کرد: مصرف این جوانه تاثیر چشمگیری در افزایش  شانس باروری دارد.

وی گفت: جوانه گندم قند، فشار و چربی خون را تنظیم می‌کند و با افزایش اکسیژن رسانی به بدن از ایجاد لخته خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این جوانه دارای یک خاصیت جالب است؛ یعنی به طور همزمان برای چاقی و لاغری مناسب است

عظمایی افزود: اگر این جوانه ۱۰ دقیقه قبل از غذا به همراه ماست یا سالاد کاهو و مقداری شوید و زیره مصرف شود، موجب کنترل اشتها، چربی سوزی و در نتیجه لاغری می‌شود و اگر به همراه ماست یا سالاد و ۱۰ دقیقه بعد از غذا مصرف شود موجب چاقی خواهد شد.

وی بیان کرد: فیبر موجود در جوانه گندم موجب بهبود عملکرد روده‌ها، هضم آسان غذا و رفع یبوست می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جوانه گندم به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها (Cancers)و تومور‌ها می‌شود.

عظمایی اظهار کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

منع مصرف جوانه گندم

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که حساسیت گلوتنی یا آلرژی دارند از مصرف جوانه گندم اجتناب کنند. همچنین نباید در مصرف این جوانه زیاده‌روی شود.

طرز تهیه ماسک جوانه گندم

-جوانه‌ها را ابتدا خشک و سپس آسیاب می‌کنیم.
-جوانه آسیاب شده را با ماست مخلوط می‌کنیم و به صورت خمیر درمی‌آوریم.
-ماسک را به صورت می‌زنیم و پس از ۱۰ دقیقه می‌شوییم.

مواد لازم جوانه گندم

-گندم ۲۵۰ گرم
-آب به مقدار لازم
طرز تهیه جوانه گندم

-برای تهیه این جوانه ابتدا گندم را کاملا پاک می‌کنیم.
-سپس گندم را در آب خیس می‌کنیم.
-به مدت ۲ روز چندین بار آب آن را عوض می‌کنیم.
-بعد از ۲ روز در آبکش می‌ریزیم، یک پارچه نمدار روی آن می‌اندازیم و در یک جای خنک قرار می‌دهیم.
-هر روز پارچه را با آب‌پاش خیس می‌کنیم که نمدار بماند.
-هنگامی که گندم در حدود ۵ میلیمتر جوانه زد آماده است، بنابراین آن را داخل یخچال قرار می‌دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: