کد خبر: ۲۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 15
شفا آنلاين-یک متخصص تغذیه گفت: هر اندازه که درآمد افزایش پیدا می‌کند زندگی بیشتر به سمت شهرنشینی سوق پیدا می‌کند، به همین دلیل باید رفتارهای تغذیه‌ای صحیح را به افراد جامعه آموزش دهیم.

به گزارش شفا آنلاين،مرتضی صفوی درباره اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه اظهار داشت: تغییر در شیوه زندگی، شهرنشینی و صنعتی شدن، ساختار خانوادگی، و روندهای جمعیتی در دسترسی به غذا موجب تغییر شیوه زندگی شده است.

وی گفت: شاید مهم‌تر از همه این‌ها کاهش فعالیت‌های فیزیکی روزانه است که ناشی از روند روز افزون مشاغل کم تحرک و تداوم استفاده بیشتر اوقات فراغت در منزل است.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: بسیاری از سنت‌های خانوادگی تغییر کرده است و مادران در خارج از خانه مشغول کار هستند و وقت کمتری برای طبخ غذا در منزل می‌گذارند و فرایند تهیه غذا و پخت آن در خانه جای خود را به صنایع غذایی فراوری شده داده است.

صفوی با اشاره به اینکه سبک زندگی دچار تغییراتی شده است، بیان داشت: افزایش مصرف غذاهای پر کالری و با انرژی بالا و غذاهای غنی از چربی‌ها اشباع و قندها و نیز کم تحرکی منجر به بروز چاقی و اضافه وزن شده است.

وی عنوان کرد: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2002 حدود 58 درصد دیابت، 21 درصد بیماری‌های قلبی و 42 درصد سرطان‌ها با اضافه وزن ارتباط دارند این در حالی است که چاقی در کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه باید آموزش دهیم، آموزش بدهیم به جامعه تا رفتارهای تغذیه ای آن بهتر شود، ادامه داد: خیلی از مواقع دلیلش این است که آن آموزش مطابق با آن فرهنگ نیست.

صفوی گفت: غذاهای با کربوهیدارت‌های کمپلکس شده جای خود را به انواع غذاهای پر چرب به ویژه چربی‌های اشباع شده و قندها داده است و افراد بیشتر به مشاغل کم تحرک  مشغول هستند.

وی بیان کرد: هر اندازه که درآمد افزایش پیدا می‌کند زندگی بیشتر به سمت شهرنشینی سوق پیدا می‌کند.

برچسب ها: آموزش ، رفتار ، تغذیه ، صحیح
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: