کد خبر: ۲۲۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 11
کودکی به دلیل رشد تصورات خیالی، به راحتی می‌تواند از هر چیزی در تاریکی برای خود هیولا سازد
شفاآنلاین>سلامت>یک روانشناس گفت: اکثر کودکان از تاریکی هراس دارند و والدین آن‌ها در بیشتر مواقع نمی‌دانند که چه رفتاری را باید در مقابل این ترس‌ها نشان دهند.

به گزارش شفاآنلاین،سمیرا زارع روانشناس و مشاور خانواده ، درباره‌ی ترس برخی از کودکان از تاریکی اظهار کرد: ترس<the fear> کودک از تاریکی یک ترس طبیعی است که رفتار والدین در برابر این ترس نکته حائز اهمیتی است بنابراین نامحترم دانستن ترس کودک از تاریکی و مسخره کردن او کار اشتباهی است.

وی در ادامه بیان کرد:شاید کودک شما دوست ندارد هنگامیکه در اتاق او بسته و همه چراغ‌ها خاموش است، بخوابد؛ بهتر است اتاق کودک را به هنگام خواب با چراغ کم نور روشن نگه دارید و یا در اتاق او را به هنگام خواب باز گذارید.

زارع با بیان اینکه رشد تخیلات کودک سبب ترس او از تاریکی می‌شود، گفت: کودکی به دلیل رشد تصورات خیالی، به راحتی می‌تواند از هر چیزی در تاریکی برای خود هیولا سازد.

این روانشناس افزود: گاهی ترس از تاریکی صرفاً نشان دهنده این نکته است که کودک نمی‌داند در تاریکی چه باید بکند. گاهی نیز عادت ترس کودک از تاریکی آن است که نمی‌تواند مادر، پدر و یا شخص مراقب خود را ببیند. در صورتی‌ که اگر پدر و یا مادر فرد دستش را به کودک بدهد، ترس او از بین خواهد رفت.

زارع بیان کرد: هرگز کودکان خود را از دزد و هیولا و ... نترسانید، زیرا این ترساندن سبب از بین رفتن امنیت کودک و استرس زیاد او می‌شود.

وی  گفت: در برابر این ترس کودک با او همدردی کنید و شب‌ها قبل از خواب با صدایی آرام با او حرف بزنید؛ قصه یا داستان بخوانید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: