کد خبر: ۲۲۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 29
بحث آموزش پزشکی با آموزش در سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متفاوت است. آموزش پزشکی باید حتما در کنار بیماران اتفاق افتد. آموزش در کنار نشانه‌های بالینی بیماری‌ها یک ضرورت است که در بخش خصوصی معمولا دچار مشکل می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات خصوصی سازی آموزش پزشکی گفت: آموزش پزشکی باید حتما در کنار بیماران اتفاق افتد. آموزش در کنار نشانه‌های بالینی بیماری‌ها یک ضرورت است که در بخش خصوصی<Private sector> معمولا دچار مشکل می‌شوند و به جامعه پزشکی آسیب می‌زند.

به گزارش شفا آنلاین:اکبر رنجبرزاده  درخصوص اثرات خصوصی سازی آموزش پزشکی، گفت: بحث آموزش پزشکی با آموزش در سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متفاوت است. آموزش پزشکی باید حتما در کنار بیماران اتفاق افتد. آموزش در کنار نشانه‌های بالینی بیماری‌ها یک ضرورت است که در بخش خصوصی معمولا دچار مشکل می‌شوند.

رنجبرزاده افزود: چگونگی دسترسی دانشجو به بیمارستان‌های دولتی یک موضوع مهم است و این که اساتید بخش دولتی چطور در بخش خصوصی در بیمارستان‌ها و بالین آموزش دهند موضوع مهم دیگر است. به نظر بنده جای بحث و تامل داشته و ضرورت دارد که قبل از هر گونه اقدامی‌ به طور مفصل با صاحبنظران و مجلس صحبت شود تا جمع بندی نظرات انجام و سپس اقدامی‌ صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در ظاهر، این کار سخت بوده و به جامعه پزشکی آسیب می‌رساند، تصریح کرد: همانطور که الان آمادگی زیادی در بخش خصوصی  برای تربیت پرستاران وجود دارد، حالا بیمار وجود داشته باشد یا نباشد یا نحوه ورود به بالین بیماران را بلد باشند یا خیر بنابراین صرف آموزش نظری دادن، یک پرستار، پرستار نمی‌شود و یک پزشک، پزشک نمی‌شود.طبنا


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سحر
|
Canada
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
این طرح عااالیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: