کد خبر: ۲۲۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 24
«بنا به گزارشات واصله، بعضی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی علیرغم وجود تجهیزات پزشکی ساخت داخل که از نظر استانداردها نیز تایید شده و مورد قبول می‌باشد، با مصوبه هیات امنا اقدام به سفارش و خرید تجهیزات و مواد مصرفی وارداتی می‌نمایند
شفاآنلاین>سلامت> سرپرست وزارت بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر پرهیز از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی که تولید مشابه داخل دارد، واردات این کالاها را موجب دلسردی صنعت‌گران و تولیدکنندگان داخلی خواند.

به گزارش شفاآنلاین، در متن پیام دکتر سعید نمکی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمده است:

«بنا به گزارشات واصله، بعضی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی علیرغم وجود تجهیزات پزشکی ساخت داخل که از نظر استانداردها نیز تایید شده و مورد قبول می‌باشد، با مصوبه هیات امنا اقدام به سفارش و خرید تجهیزات(Equipment) و مواد مصرفی وارداتی می‌نمایند.  

ضمن احترام به کلیه اعضای محترم هیات امنای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که بدون شک همگی از دلسوزان کشور هستند، اینگونه تصمیمات ضمن مغایرت با دستورات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم در حمایت از تولیدات داخلی، باعث دلسردی صنعتگران و تولیدکنندگانی خواهد شد که به سختی در راستای خودکفایی کشور تلاش می‌نمایند.  

لذا از کلیه عزیزان تقاضا می‌شود با نظارت مستمر بر خریدهای مذکور، از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشکی (medical)و مواد مصرفی که تولید مشابه داخل دارد به شدت پرهیز نمایند.

توفیق آن عزیزان را در کمک به تولید و اشتغال‌زایی کشور در کنار خدمت به مردم عزیزمان در عرصه سلامت از خداوند بزرگ آرزومندم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروزبرومند
|
United States
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
بادرود بسیار به سرور دکتر نمکی سرپرست ارزند ه وزارت بهداشت ،درما ن و آموزش پزشکی از این دستور داهیانه ایشان باید همه سپاسگزار باشند .زیرا یکی از ریشه های به باد رفتن بودجه وزارت بهداری ،درمان و آموزش پزشکی واردنمودن پنهان و آشکارداروهای خارجی بود که دست کم درباره درمان جایگزینی نارسائی کلیه (دیالیز)بی شک کیفیتی بسیار پائین تر از ساخته های کارخانه های ایرانی داشت. من هرگز نه کارخانه ای داشته ام نه داروئی ساخته ام . بسیار دژم بودم که میدیدم سیاست نادرست وزارت خانه نه تنها سرمایه مردم را بباد میدهد که کارگران کارخانه های داروسازی را نیز بیکار مینماید. این دستور خردمندانه سرپرست وزارت بهداری سودهای بسیار دارد و امیدواریم این روند بدرستی پیگیری شودوکسانی که ازراه نادرست بستگی به بیگانه درآمدهای هنگفتی داشتد نتوانند به دانشکده های پزشکی و معاونت عذا و دارو باز راه بیابند. دست شما درد نکند سرور دکتر نمکی و دست آوردهای شما برای همراهی با بیماران روز افزون باد. ایدون باد بهروزبرومند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: