کد خبر: ۲۲۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 22
افرادی قصد کاهش وزن دارند اما به دلیل ابتلا به اختلالات روان پزشکی و به بهانه‌های کاهش وزن به بی‌اشتهایی عصبی مبتلا می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: برخی با استرس کاهش وزن، به اختلالات روانی‌پزشکی مبتلا شده و دچار بی‌اشتهایی عصبی می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین، محسن اسماعیلی با اشاره به اینکه بی اشتهایی عصبی منجر به ترشحات اسید معده می‌شود و زمانی که معده خالی می‌ماند علاوه بر التهاب معده منجر به زخم اثنی عشر نیز می‌شود، اظهار کرد: زمانی که طولانی مدت این اسید در بدن تولید و معده با اسید زیاد روبرو شود، دچار التهاب شده و این التهاب نیز منجر به زخم اثنی عشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به صورت کلی یکی از علل زخمی شدن اثنی عشر تولید بسیار اسید در معده است  و  این اسیدها علاوه بر زخم معده بیشتر منجر به زخم اثنی عشر می‌شود، خاطر نشان کرد: بی اشتهایی<Anorexia> عصبی بیشتر در زنان رخ می‌دهد که به علت اختلالات عصبی و روان پزشکی است.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه فردی که بخواهد کاهش وزن داشته باشد با اراده قوی می‌تواند این کاهش وزن را عملی  سازد، گفت: افرادی قصد کاهش وزن دارند  اما به دلیل ابتلا به اختلالات روان پزشکی و به بهانه‌های کاهش وزن به بی‌اشتهایی عصبی مبتلا می‌شوند.

اسماعیلی ادامه داد: باید برای درمان این دسته بیماران به روان پزشک مراجعه  شود که  اختلال روان پزشکی درمان  شود، زیرا فرد برای کاهش وزن  باید اراده داشته باشد، اما بی اشتهایی عصبی یک زمینه روان پزشکی دارد.

وی با بیان اینکه در صورت درمان  نشدن بی اشتهایی عصبی سوء هاضمه، سوء جذب و علایم سوء تغذیه  در فرد ایجاد می‌شود، گفت: از طریق گفتار درمانی و  مراجعه به روان پزشک می‌توان به درمان بیمار پرداخت. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: