کد خبر: ۲۲۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 22
این دارو توسط گروهی شامل دکتر امید رجبی، آتوسا حقیقی زاده، مهدی فعال ملکی، حسین نایبی و صالح رخشانی طراحی و تولید شده و اکنون در مرحله تجاری سازی قرار دارد
شفاآنلاین>سلامت> پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و تولید فرمولاسیون داروی تزریقی برای درمان مسمومیت با فلزات سنگین مانند سرب شدند.

به گزارش شفاآنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه شنبه گزارش داد: این دارو توسط گروهی شامل دکتر امید رجبی، آتوسا حقیقی زاده، مهدی فعال ملکی، حسین نایبی و صالح رخشانی طراحی و تولید شده و اکنون در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: آمپول روغنی «بال» محصول تزریقی است و به عنوان پادزهر مسمومیت با فلزات سنگین مانند سرب، آرسنیک، طلا، جیوه، مس و آنتیموان کاربرد دارد.

دکتر امید رجبی افزود: این دارو(medicine) محلول در روغن است و از روغن بادام زمینی به عنوان حامل آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: طراحی و تولید داروی بال در راستای کم اثر کردن تحریم ها در حوزه دارو صورت و تاکنون این آمپول تزریقی در بخش مسمومان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مورد استفاده قرار گرفته است که نسبت به نمونه خارجی آن اثرگذاری مثبتی دارد.

او گفت: اکنون این دارو در مرحله اخذ مجوزهای قانونی از سوی وزارت بهداشت و عقد قرارداد برای تولید انبوه است و با توجه به اینکه داروی درمان(cure) مسمومیت با فلزات سنگین تاکنون وارداتی بوده و تهیه آن نیاز به صرف مقادیر زیادی ارز دارد، بومی سازی آن مانع از خروج ارز و کاهش فشار اقتصادی بر کشور می شود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: