کد خبر: ۲۲۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 21
یکی از دلایلی که پیدا کردن دوست پس از 40 سالگی سخت می شود این است که افراد در آن سن خانواده خود را تشکیل داده اند و درگیر آن هستند
شفا آنلاین>اجتماعی>ارتباط برقرار کردن با دیگران و پیدا کردن دوست کار ساده ای نیست، این موضوع زمانی سخت تر می شود که ما مرز 40 سالگی را رد می کنیم، اما دلیل آن چیست؟ اگر دوست دارید بدانید که چرا برقراری ارتباط در سنین بالا<old ages> سخت تر می شود، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.



درگیر خانواده هستیم

به گزارش شفا آنلاین:یکی از دلایلی که پیدا کردن دوست پس از 40 سالگی سخت می شود این است که افراد در آن سن خانواده خود را تشکیل داده اند و درگیر آن هستند. تنها زمانی احتمال برقراری ارتباط شما با دیگران زیاد می شود که شما هم شرایط مشابه داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما مجبور باشید که هفته ای 3 بار فرزندتان را به کلاس موسیقی ببرید، احتمال این که در آنجا با خانواده های دیگری آشنا شوید، زیاد است.

کیفیت مهمتر از کمیت می شود

تحقیقات نشان داده که افراد پس از 30 سالگی به کیفیت رابطه بیشتر از کمیت آن اهمیت می دهند، بنابراین طبیعی ست که در انتخاب دوست سخت گیرتر باشند. بهترین راه حل برای این مشکل آن است که به فعالیت های گروهی بپردازید، در این صورت با افرادی آشنا خواهید شد که علاقمندی و توانایی های مشترکی با شما دارند. همین وجه اشتراک می تواند بهانه خوبی برای نزدیک شدن به آنها باشد.

به دنبال وجه اشتراک های بیشتری هستیم

زمانی که ما بچه تر بودیم، به هر دلیلی با دیگران ارتباط برقرار می کردیم و برچسب دوستی را به آنها می زدیم اما هر چه سن مان بیشتر می شود، به دنبال وجه اشتراک های بیشتری برای برقراری ارتباط هستیم. در واقع ما بر اساس تجربیاتی که کسب کرده ایم به این نتیجه می رسیم که سازگاری مهمترین مهره یک رابطه است.

از نه شنیدن می ترسیم

هر چه سن ما بالاتر می رود غرورمان نیز بیشتر می شود، از این رو طبیعی ست که به سمت دیگران تنها از ترس «نه شنیدن» نرویم. ما می ترسیم که مورد قضاوت دیگران قرار بگیری و در نهایت جواب رد بشنویم و همی موضوع ما را همیشه چند قدم دورتر نگه می دارد.

حرفی برای گفتن نداریم

یکی از دلایل خطرناکی که شما را از برقراری ارتباط با دیگران دور می کند این است که شما حرفی برای گفتن ندارید.  اگر واقعا چنین است، باید به فکری تغییری اساسی در زندگی تان باشید. آیا موضوعی شما را از زندگی دور کرده است؟ آیا آنقدر غرق کار هستید که وقت تفریح و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده تان را ندارید؟ در این شرایط بهتر است که وقتی آزاد را برای خود باز بگذارید و کاری را که دوست دارید انجام دهید تا ذهن تان بازتر شود. البته برای پیدا کردن دوست همیشه لازم نیست که شما حرفی داشته باشید. اگر فردی که در کنار شماست یک دوست واقعی باشد، او سکوت شما را نیز خواهد فهمید.


در فعالیت های گروهی شرکت نمی کنیم

چه زمانی ما دوست پیدا می کنیم؟ زمانی که از خانه بیرون برویم و در فعالیت های گروهی شرکت کنیم. اگر شما همیشه به پیشنهادهای دوست تان نه می گویید و در دورهمی و گشت و گذارهای آنها شرکت نمی کنید، آیا شانسی هم برای آشنایی با افراد جدید دارید؟

از جدایی می ترسیم

اگر در گذشته تجربه تلخی از افراد نزدیک زندگی تان داشته اید، احتمال این که برای برقراری ارتباط دوباره محافظه کار شوید، زیاد است. در حقیقت شما می ترسید که نکند دوستی تان بار دیگر به جدایی ختم شود و تنها اعصاب خوردی اش برایتان باقی ماند. اما این موضوع نباید مانع برقراری ارتباط شما با دیگران شود. از این رو باید گذشته را فراموش کنید و به جای آن با تجربه ای که به دست آورده اید، عاقلانه تر در انتخاب تان عمل کنید.

زمان کافی نداریم

احتمالا شما در سن 40 سالگی وقت خالی زیادی ندارید که آن را برای دوستان تان بگذارید. بدون شک در این سن مسئولیت های زیادی روی سرتان ریخته که باید به همه آنها برسید. در این بین حتی اگر وقت آزادی داشته باشید، ترجیح می دهید که استراحت کنید. اما بدانید که شما باید تعادل را در زندگی تان برقرار کنید. اگر برای خود و دوستان تان وقت نگذارید، به مرور زمان دچار فرسودگی می شوید.

هیجانی برای روابط جدید نداریم

در دهه 20 زندگی، ما هیجان زیادی برای بودن کنار دوستان مان داشتیم اما هر چه سن مان بالاتر می رود این هیجان و لذت با هم بودن نیز کمتر می شود. در حقیقت دیگر آن حس و حال قدیم را نداریم، از این رو تلاشی هم برای پیدا کردن دوست نمی کنیم. اما بدانید که این خود شمایید که باید این هیجان را به زندگی و روابط تان بدهید.برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: