کد خبر: ۲۲۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۷ - 2019January 18
میوه انار دارای ترکیب‌های ضد التهابی، ضد اکسیداتیو و ضد پیری است و مصرف آن به صورت ناشتا در ماه‌های سرد سال که فصل این میوه است توصیه می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>یکی از مشهورترین میوه‌ها دارای خاصیت‌های فوق العاده برای درمان و کنترل بیماری‌های التهابی دستگاه گوارش است.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند وجود برخی ترکیب‌های طبیعی در دانه انار می‌تواند سبب درمان بیمارى IBD و دیگر بیماری‌های مزمن شود.
 
نتیجه‌های یک پژوهش نشان می‌دهد در ترکیب میوه انار پلی فنول‌هایی وجود دارند که با باکتری‌های روده ارتباط برقرار می‌کنند و دارای خواص ضدالتهابی هستند؛ به این ترتیب بسیاری از عارضه و علامت‌های بیماری التهابی روده از جمله سفت شدن دیواره روده‌ها و احساس درد از بین می‌رود.
 

به گفته محققان باکتری‌های روده<Intestine> نقش بسیارمهمی در پیشگیری از بروز علامت‌های بیماری IBD دارند.
 
بیماری IBD، یا همان کولیت کرون یکی از بیماری‌های شایع در جهان است که میلیون‌ها نفربه آن مبتلا هستند.
 
تحقیق درباره اثربخشی مصرف انار در از بین بردن بیماری التهابی روده به وسیله محققان دانشگاه لوئیزویل در کنتاکی آمریکا انجام شده است.
 
پلی فنول‌ها در میوه هایی، چون انار <Pomegranate>وسایر توت ها، چون توت فرنگی، تمشک و شاه توت وجود دارد.
 
کارشناسان به ویژه نوعی متابولیت به نام (UroA) شناسایی کرده اند که نتیجه ترکیب باکتری‌های روده با فنلی فنول‌ها درمیوه هایی چون اناراست و وجود آن سبب کاهش علامت‌های التهاب روده می‌شود.
 
میوه انار دارای ترکیب‌های ضد التهابی، ضد اکسیداتیو و ضد پیری است و مصرف آن به صورت ناشتا در ماه‌های سرد سال که فصل این میوه است توصیه می‌شود، درماه‌های گرم سال که این میوه به شکل تازه وجود ندارد، مصرف رب انار یک باردرهرهفته یا مصرف لواشک سالم و بهداشتی آن توصیه می‌شود.
 
مصرف انار اثرگذاری مثبتی بر درمان التهاب روده، معده و مری افراد مبتلا به IBD دارد؛ ازجمله عارضه‌های بیمای التهابی روده، می‌توان گرفتگی شکم و احساس درد، لینت مزاج، احساس فوریت برای دفع مدفوع، تب، از دست دادن اشتها و کاهش وزن را نام برد؛ احساس خستگی و کم خونی به دلیل ازدست خون همراه با دفع مدفوع از جمله دیگر عارضه‌های این بیماری است.
 

افراد در هرسنی می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند، اما به طور معمول دررده سنی ۱۵ تا ۴۰ سال این بیماری تشخیص داده می‌شود.
 
کارشناسان به افراد مبتلا به IBD توصیه می‌کنند که تحت نظارت متخصص قرار داشته باشند، به میزان کافی فیبر و خوراکی‌های غیرنفاخ در رژیم خوراکی خود جای دهند، از مصرف مواد قندی و نوشابه‌های گاز دارخودداری کنند، استرس خود را کاهش دهند.
 
در بازه های زمانی کوتاه وعده های خوراکی را قرار دهند، درصورت نیاز به مصرف دارو آن را دربازه‌های زمانی منظم مصرف کنند و درصورت مشاهده هرگونه علامت‌های غیرطبیعی، چون یبوست به مدت چند روز یا اسهال شدید و مشاهده خون درمدفوع برای بررسی‌های دقیق‌تر به متخصص مراجعه کنند.
 

از جمله دیگر خواص انار، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و تصفیه خون است.Dailymail
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: