کد خبر: ۲۲۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 2019January 17
اگر شما سابقه میگرن قبل از بارداری دارید خبر خوش این است که حدود 60%خانمها ابراز میکنند که سردردشان بهتر شده و فقط 5% افراد تجربه بدتر شدن دارند.اولین زمان عود میگرن درست پس از زایمان میباشد
شفا آنلاین>سلامت>سردرد در دوران بارداری نسبتا شایع است. افرادی که سابقه سر درد دارند سردرد بر روی بارداری تاثیر دارد و بالعکس بارداری هم بر شدت و دفعات سردرد اثرمیگذارد.مسأله مهم در بارداری بررسی وانتخاب درمانی است که بر روری جنین اثر مضر نداشته باشد. اما خانمهایی که برای اولین بار دچار این مشکل میشوند باید مورد بررسی قرار گیرند، مخصوصا بالای بیست هفته مسمومیت بارداری را باید مد نظر داشت.

میگرن :
به گزارش شفا آنلاین:اگر شما سابقه میگرن قبل از بارداری دارید خبر خوش این است که حدود 60%خانمها ابراز میکنند که سردردشان بهتر شده و فقط 5% افراد تجربه بدتر شدن دارند.اولین زمان عود میگرن درست پس از زایمان میباشد.

بسیاری از این سر دردها با داروهای خوراکی ساده قابل درمان هستند.البته هرنوع مسکنی دربارداری مجاز نیست و باید توسط پزشک تجویز گردد. اما استامینوفن ساده بلامانع است . در صورت عدم پاسخ میتوان داروهای مجاز دیگر را اضافه یا از داروی تزریقی استفاده کرد.داروهای کافئین دار و کدئین معمولا به دلیل اثرات جانبی روی جنین بطور معمول تجویز نمی شوند مگر در موارد خاص...

سردرد تنشی :
معمولا شدت این سردردها در بارداری تغییر نمیکنند.

مسمومیت بارداری :
مسمومیت بارداری با شروع فشارخون بالا بعد ازهفته بیستم بارداری تعریف میشود که همراه با دفع پروتئین است. در صورت شدید بودن مسمومیت ، سردرد و حالت تهوع استفراغ نیز اضافه میشود و در این موارد ممکن است وضعیت مادر و جنین رو به وخامت برود. به همین علت توصیه میشود در مواقع سردرد حتما فشار خون چک شود.در صورت شدید بودن مسمومیت و در خطر بودن جان مادر ممکن است جهت درمان ،ختم بارداری انجام شود.

کارهای ساده ای که جهت کنترل سردرد و یا تخفیف شدت آن میتوانید انجام دهید شامل مصرف مایعات، اجتناب از تنش و استرس ، استراحت کافی ، عدم مصرف مواد محرک مثل سوسیس کالباس ، پنیر پیتزا ،ادویه جات زیاد و... ، برنامه های ورزشی سبک ، یوگا و مدیتیشن ، ریلکسیشن در استخر و موسیقی آرام بخش می باشد.


پزشک آنلاین
دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: