کد خبر: ۲۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 2019January 15
تقویت بینایی، کنترل فشار و چربی خون، تصفیه خون، بهبود خلق و خو و آرامبخش قلب و اعصاب از دیگر خواص بی‌نظیر این شربت است
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در کنترل فشارخون و رفع یبوست موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت نارنگی (نارنگی+لیموترش+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، روی (زینک)، سلنیوم، پروتئین، فیبر، مس، اسیدسیتریک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، فلاونوئیدها و غیره است.

برای بررسی خواص شربت نارنگی و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است  حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

مهم ترین خواص شربت نارنگی

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت نارنگی گفت: یکی از مهم‌ترین خواص شربت نارنگی بهبود عملکرد روده، آسان کردن هضم غذا و رفع یبوست به علت وجود فیبر بالا در این شربت است

وی افزود: تقویت بینایی، کنترل فشار و چربی خون، تصفیه خون، بهبود خلق و خو و آرامبخش قلب و اعصاب از دیگر خواص بی‌نظیر این شربت است.

عظمایی بیان کرد: ویتامین‌های A و C موجود در شربت نارنگی موجب ساخت کلاژن و در نتیجه تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو و رفع چین و چروک می‌شود.

وی گفت: از خواص دیگر شربت نارنگی می‌توان به تقویت و استحکام استخوان و دندان و جلوگیری از پوکی استخوان و آرتروز، به علت وجود کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم در آن اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: ویتامین B12، آهن و اسیدفولیک موجود در این شربت باعث افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار (Pregnant)و جنین بسیار مفید است.

عظمایی افزود: شربت نارنگی خاصیت آنتی بیوتیکی دارد، همچنین موجب دفع سمومات بدن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) گفت: افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی، در نتیجه لاغری و تناسب اندام خاصیت دیگر این شربت است که می‌توان نام برد.

مواد لازم شربت نارنگی (یک لیتر)‌

-نارنگی رسیده و شیرین ۱۲ تا ۱۵ عدد
-عسل ۲۰۰ گرم
-آب لیموترش به مقدار لازم

طرز تهیه شربت نارنگی

-نارنگی‌ها را پس از شستن، پوست گرفته و در مخلوط‌کن می‌ریزیم.
-عسل را اضافه می‌کنیم و مخلوط کرده تا یکنواخت شود.
-وقتی کاملا مخلوط و یکدست شد آب لیموترش را اضافه کرده و میل کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: