کد خبر: ۲۱۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 12
هدف سازمان نظام پرستاری در راستای مطالبات صنفی پرستاران است، همکاران پرستار ما در همه بحران‌ها بنا به نیاز جامعه، خودشان را نشان داده‌اند؛ در سیاست‌های برنامه ششم توسعه، مقام معظم رهبری روحیه جهادی را برای پیشبرد برنامه‌ها مورد توجه قرار دادند، خوشبختانه پرستاران را با این روحیه جهادی شناخته‌ایم
شفاآنلاین>سلامت> رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: در نظام پرداخت با چالش شدیدی روبه‌رو هستیم و طبق آمار ۸۵ درصد همکاران ما از نحوه نظام پرداخت ناراضی هستند.

به گزارش شفاآنلاین، طاهره زاهد‌صفت پیش از ظهر امروز در همایش "روز پرستار" در مرکز همایش‌های صدا و سیما اظهار کرد: هدف سازمان نظام پرستاری در راستای مطالبات صنفی پرستاران است، همکاران پرستار ما در همه بحران‌ها بنا به نیاز جامعه، خودشان را نشان داده‌اند؛ در سیاست‌های برنامه ششم توسعه، مقام معظم رهبری روحیه جهادی را برای پیشبرد برنامه‌ها مورد توجه قرار دادند، خوشبختانه پرستاران را با این روحیه جهادی شناخته‌ایم.

رییس شورای عالی نظام پرستاری خاطرنشان کرد: شعار امسال "پرستاری در راستای اخلاق حرفه‌ای و توسعه خود‌مراقبتی" است، نگاه وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری به سمت پرستار جامعه‌نگر حرکت کرده‌ است و همکاران ما بیش از پیش اخلاق حرفه‌ای خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین مطالبه ما رفع کمبود نیروی انسانی است؛ چند هفته پیش مصوب شد که در تیر ماه 98 حدود 10 هزار پرستار جذب شوند اما مشکل اصلی آن تامین بودجه است، به این وسیله از دکتر نمکی می‌خواهم که با توجه به وضعیت فرسودگی شغلی پرستاران به آن رسیدگی کند.

زاهدصفت تصریح کرد: بسیاری از همکاران ما به علل مختلف در ستادها به سر می‌برند و حضور آنها بر بالین بیماران کم‌رنگ است و به این نیاز داریم که این پرستاران جذب و جایگزین شوند.

وی گفت: امروز به طور جدی با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و همکاران مجبورند حتی در اورژانس‌ها با کشیک‌های اضافه آن را جبران کنند، این کار موجب می‌شود از کارآیی مفید پرستاران کاسته شود.

رییس شورای عالی نظام پرستاری متذکر شد: یکی از تلاش‌های موفق، مراکز مشاوره‌‌های پرستاری بود که از دکتر نمکی استدعا دارم از طریق رایزنی با شورای عالی بیمه، تعرفه‌های مراکز مشاوره پرستاری در منزل را مصوب کنند تا بیماران تحت پوشش بیمه(Insurance) قرار بگیرد زیرا بیماران واقعاً از این مسئله رنج می‌برند و از پس هزینه‌های درمان برنمی‌آیند.

وی افزود: معطل ماندن تعرفه‌گذاری پرستاری به 12 سال رسیده است امیدوارم با نگاه ویژه مسئولان پرستاران عزیز به حق خود برسند؛ در نظام پرداخت نیز با چالش شدیدی روبه‌رو هستیم و طبق آمار 85 درصد همکاران ما از نحوه نظام پرداخت ناراضی هستند.

زاهدصفت اضافه کرد: زیرساخت پرداخت قاصدک از اساس دچار مشکل است و قرار بود از طریق وزیر پیشین بهداشت اقداماتی برای حل این مشکل انجام شود که نهایی نشد از دکتر نمکی می‌خواهیم به این مشکل(Problem) نیز رسیدگی کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: